به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از ایلام، تریبون آزاد با موضوع «منطقه آزاد حجاب» روز گذشته در دانشگاه آزاد ایلام به وسیله کانون حجاب و عفاف وابسته به معاونت فرهنگی این واحد برگزار شد.
برخی بانوان جامعه به مانکنهای غربی رو دست زده اند
غلامی، یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد با تاکید بر این مطلب که بسیاری از لباس هایی که به عنوان عرف در جامعه پذیرفته شده اند، مشکل اخلاقی و شرعی دارند، گفت: برخی از خانم ها و آقایان پوشیدن شلوارهای پاره با فاق کوتاه را معادل متمدن بودن، می دانند، پوشیدن تی شرت آستین کوتاه در فصل زمستان توسط آقایان مصداق لباس شهرت است، برخی بانوان جامعه به مانکن های غربی رو دست زده اند.
وی ادامه داد: خانم ها و آقایان جامعه ما دچار از خود بیگانگی هویتی شده اند، آقایان ابرو بر می دارند و خانم ها با رفتاری قلدرمابانه به مثابه مردان رفتار می کنند، تشخیص دادن اینکه مخاطب شما در پشت تلفن یا در خیابان، خانم است یا آقا مشکل شده است.
این دانشجو دانشگاه آزاد ایلام با تاکید بر مقید بودن زنان ایرانی به پوشیدن چادر در تمام ادوار تاریخی تصریح کرد: در اوایل جنگ بود که مانتو به عنوان مدل اسلامی و جایگزین چادر به جامعه معرفی شد، این نوع لباس نیز با سیر تاریخی دچار دگرگونی شد، مبدل شدن این لباس به پیراهن، تصور اینکه در چند سال آینده دانشجویان با لباس آستین حلقه ای پا در دانشگاه آزاد بگذارند بعید نیست.
غلامی تاکید کرد: پایبند بودن به عفت و حیا در جامعه به سالار بودن مردان و غیرت ورزیدن آن ها در صیانت از پوشش خواهران، همسران و دخترانشان بستگی دارد.
بدحجاب ترین ژورنال های لباس توسط طراحان ایرانی و به تقلید از مدل های غربی تدوین می شوند
میرزابیگی، یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه آزاد با بیان این مطلب که جامعه ما مدرنیته شده است، و به هیچکس ربطی ندارد که مردم چه لباسی می پوشند، افزود: مسئولان باید واقعیت ها را بپذیرند که البسه موجود در بازار، متناسب با فرهنگ ایرانی- اسلامی ما نیستند، شلوارهای ترک، پالتوهای ایتالیا، پارچه های ژاپنی، کفشهای چینی و غیره بازار ایران را قبضه کرده اند.
وی یکی از دلایل انحراف در مصادیق پوشش را تزریق لباس های بیگانه در کشور دانست و تصریح کرد: بنده به عنوان یک جوان مسلمان برای خرید کردن لباس با مشکل مواجه هستم، در ۶۰ درصد از خرید هایمان مجبور هستیم به آنچه در نظر اقتصادی به صرفه تر است رضایت بدهیم، طرح لباس های نیز با فرهنگ ما ناسازگاری دارد حتی آن دسته از لباس هایی که ایرانی هستند به طرز خنده آوری تقلیدی از مدل های غربی می باشند، بدحجاب ترین ژورنال های لباس توسط طراحان ایرانی تدوین می شوند.
این دانشجوی دانشگاه آزاد ایلام با بیان این مطلب که تقریبا ۷۰ میلیون مسلمان در ایران زندگی می کنند، تاکید کرد: خداوند می فرمایند هیچ اجباری در پذیرفتن دین نیست، آیا حجاب صرفا به اسلام مربوط است که بگوییم چون در کشور اسلامی زندگی می کنیم بنابراین باید پوشش را رعایت کنیم؟
میرزابیگی با بیان این مطلب که شیفتگان فرهنگ برهنگی، پروتکل های پوشش در کاخ باکینگهام را مطالعه کند، گفت: ملکه الیزابت در تذکر به عروسش، تاکید کرد: حق ندارد از لباس های تنگ و کوتاه استفاده کند زیرا این موضوع که خانواده سلطنتی سبب تحریک مردان بیگانه شوند در شان پادشاه نیست، لذا می بینیم که پوشیدگی به دین خاصی مرتبط نمی شود.
وی خطاب به کسانی که جایگاه بانوان را در حد عروسک برای ملعبه بودن پایین می آورند، تصریح کرد: اکثر الهه های باستان که مورد پرستش مردم قرار می گرفتند؛ زن بودند، جامعه کنونی ما زن سالار است، بیش از نیمی از کارکنان اداری و شاغلین بخش دولتی و عمومی زن هستد بنابراین نگویید که زنان بازیچه می باشند.
این دانشجو دانشگاه آزاد با تاکید بر لزوم فرهنگسازی از سوی مسئولان تراز اول کشور خاطرنشان کرد: تولید یا تقویت فرهنگ به هزینه کردن بستگی دارد، براساس آنچه که مبرهن می باشد، تقویت بنیان های فرهنگی اسلامی از سوی مسئولین مورد بی مهری قرار گرفته است.
میرزابیگی با بیان اینکه حجاب و عفاف صرفا به پوشیدن لباس محدود نمی شود، گفت: آیا مردم ما حجاب فکری و عقلایی دارند؟ ۹۰ درصد از مردم جامعه ما دچار انحراف در افکار هستند، پسران کشور من با نگاه کردن به یک خانم که پوشش مناسب ندارد؛ تحریک می شوند.
وی مصادیق آرایش و زیبایی در کشورهای مختلف جهان را متفاوت دانست و تصریح کرد: تمیز بودن در آلمان مهمترین مولفه آراستگی محسوب می شود؛ اما در ایران هر دختری که آرایشش غلیظ تر باشد یا گونه و لب پروتز کند باکلاس محسوب می شود.
این دانشجوی دانشگاه آزاد، آرایش را مختص به بانوان ندانست و گفت: البته که آقایان نیز باید به گوهر آراستگی مزین باشند؛ اما برخی پا را از حد خود فراتر می گذارند و در پوشش، رفتار و آرایش به جنس مخالف بیشتر شبیه می شوند.
اگر مردان جامعه ما مومن باشند زنان نیز مومنه خواهند بود
یکی از دانشجویان دختر گفت: طرز رفتار و نگرش برخی آقایان به گونه ای است که خانم ها برای مقبول واقع شدن، مجبور هستند خودشان را با استانداردهای تعریف شدن از سوی مردان، تطبیق دهند، اگر مردان جامعه ما مومن باشند زنان نیز مومنه خواهند بود.
وی حجاب را مایه شخصیت دهی به زن دانست و ادامه داد: برخی از مردان به خانم ها به عنوان جنس دوم و دون یا وسیله ای برای لذت جویی نگاه می کنند، دختران و مادران این سرزمین از دوران کورش کبیر و پیش از آن نیز پوشش داشتند، ایرانی هایی که نمی توانند پوشیدگی را تحمل کنند مانند آن دسته از هوطنانمان که به سایر کشورها پناهنده شده اند، از کشور خارج شوند.
مقوله های مختلف را از دریچه فرهنگی ایرانی- اسلامی پردازش کنیم
شهبازی، دانشجوی ارشد حقوق مهمترین اولویت های عفت را در تفکر و کلام دسته بندی کرد و ادامه داد: ما در کشوری زندگی می کنیم که پیشینه تاریخی گرانسنگی دارد؛ بنابراین باید مقوله های مختلف را از دریچه فرهنگی ایرانی- اسلامی پردازش کنیم.
وی با اشاره به تکریم و تقدیس زنان باستان توسط مردان آن دوران، ابراز کرد: آقایانی که می گویند خانم ها با آرایش کردن خودشان را ملعبه می کنند، بدانند کلام ما بار حقوقی و جزایی دارد، همه انسان ها به زیبا بودن گرایش دارند بنابراین نباید به سوی یکدیگر انگشت اتهام دراز کنیم.
آقایان عفت کلام خود را حفظ کنند و از نگاه کردن های بی پروا، برحذر باشند
رضایی از دانشجویان دانشگاه آزاد ایلام عنوان کرد: ما در کشوری زندگی می کنیم که به نام اسلام و ایران مزین می باشد و شعائر آن برگرفته از کلام خدا است.
وی با اشاره به کلام پروردگار مبنی بر ارائه قدرت تفکر و اختیار به انسان به عنوان اشرف مخلوقات تصریح کرد: وقتی که خداوند انسان را در انتخاب مختار قرار داده است در چه جایگاهی هستیم که به سوی یکدیگر انگشت اتهام دراز و دیگران را مجبور به انجام کارهایی که تمایل ندارند؛ می کنیم؟
این دانشجوی دانشگاه آزاد ایلام ادامه داد: همه افراد جامعه در انتخاب نوع پوشش و زندگی خود آزاد هستند، خداوند زیبا است و زیبایی ها را دوست دارد، آقایان عفت کلام خود را حفظ کنند و از نگاه کردن های بی پروا، برحذر باشند.
از دولتی که نمی تواند قاچاق را مدیریت کند نباید انتظار داشت که لیبرالیزاسیون فرهنگی را مدیریت کند
یکی از دانشجویان دختر این دانشگاه با طرح این پرسش که آیا لباس هایی که در بازار وجود دارند توسط تولیدی های کشور خودمان به بازار عرضه می شوند، گفت: خیر، بخش قابل توجهی از این محصولات، قاچاق هستند.
وی بیان داشت: چرا دولت مانع ورود اقلام قاچاق نمی شود؟ از دولتی که نمی تواند قاچاق را مدیریت کند نباید انتظار داشت که غربی شدن فرهنگ اسلامی و لیبرالیزاسیون آن را مدیریت کند.
تئوری نفوذ فرهنگی از ۳۰ سال گذشته با برداشتن چادرهایی که حتی رضاخان نتوانست با زور از سر دختران بردارد؛ آغاز شد
یک دانشجوی پسر دانشگاه آزاد سوء استفاده از آیات قرآن به ویژه آیه شریفه « لا اکراه فی الدین» را کج فهمی دانست و گفت: مخاطب این آیه حاکمانی است که پس از لشکرکشی به کشورهای غیراسلامی برای مسلمان کردن مردم از هر کاری ولو سربریدن انسان ها، کوتاهی نمی کردند، مصداق این موضوع را می توان در داعش دید.
وی رعایت شعائر پوشیدگی را قانون دانست و تصریح کرد: چگونه است که عبور از چراغ قرمز در آلمان تخطی از قانون محسوب می شود؛ اما هموطنانمان قانون پوشش را زیر پا می گذارند؟ انتظار کشیدن را در پشت چراغ قرمز نشانه تمدن می دانند و آزادی های یواشکی در کشورمان را از مصداق با کلاس بودن اعلام می کنند؟
این دانشجو ادامه داد: با وجود اینکه پیروان ادیان ابراهیمی در ایران وجود دارند؛ اما به دلیل اینکه قاطبه مردم این سرزمین مسلمان هستند بنابراین باید اقلیت به اکثریت احترام بگذارد.
وی با تاکید بر این مطلب که اکثر کسانی که حجاب را رعایت نمی کنند انسان های بدی نیستند، گفت: خانم ها باید رعایت کنند و صد البته که آقایان نیز باید در رعایت بسیاری از امور اهتمام بورزند، شمه ای از حجاب زنان جامعه ما باعث می شود که جامعه به گناه آلوده نشود.
این دانشجو دانشگاه آزاد ایلام با بیان اینکه مردم ما حرکت خزنده استکبار برای استحاله فرهنگ اسلامی از درون را باور ندارند، گفت: تئوری نفوذ از ۳۰ سال گذشته با برداشتن چادرهایی که حتی رضاخان نتوانست با زور از سر دختران بردارد؛ آغاز شد، و مایه تاسف است که اعلام کنم بانوان جامعه امروز ما با دستان خودشان چادرهایشان را برمی دارند.
وی به هدف گیری غیرت مردان از سوی غرب و فرهنگ لیبرالیسم اشاره کرد و بیان داشت: خداوند به ما عقل و اختیار داده است؛ بنابراین باید در آن دنیا پاسخگو باشیم.