به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در پی اتفاقی که به واسطه نقص فنی در فهرست یارانه بگیران پست بانک در جریان واریز یارانه اردیبهشت 95 روی داد و یارانه این افراد با چند ساعت تاخیر واریز شد، برخی افراد کلاهبردار از این اتفاق سوء استفاده کرده و در صدد کلاهبرداری از شهروندان افتادهاند.
آقای تاجیک یک شهروند مشمول یارانه نقدی که حساب یارانهای او در بانک سپه است، در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: از روز گذشته 4 پیامک به این مضمون دریافت کرده است که اگر ظرف 24 ساعت فرم زیر با آرم و صفحه (جعلی) پست بانک را تکمیل و به نشانی یارانه دات کام ارسال نکند، این امر به منزله انصراف از دریافت یارانه تلقی شده و یارانه وی و خانوارش قطع خواهد شد.
در این پیامک از افراد خواسته شده نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، شماره 16 یا 19 رقمی کارت بانکی، رمز اینترنتی، شماره شناسایی دوم cvv2 ، تاریخ انقضای کارت و شماره تلفن همراه (یعنی همه ابزارهای سوء استفاده از کارت بانکی افراد برای خالی کردن حساب بانکی) را درخواست کردهاند، ممکن است عده ای هم فریب این افراد سوء استفادهچی را بخورند و از ترس حذف یارانه این اطلاعات را ارائه کنند.
به گزارش سایتهای معتبر سازمان هدفمندسازی یارانه ها به نشانی http://www.hadafmandi.ir/ و سامانه استعلام یارانه و ثبت و رسیدگی به درخواستها به نشانی http://www.yaraneh10.ir/prs/ در دسترس شهروندان است و اگر چنانچه مشکلی پیش آمد، ابتدا به بانک مربوطه مراجعه کرده و یا به این سامانهها مراجعه کنند و از دادن اطلاعات شخصی کارت بانکی خود به افراد نا شناس خودداری کنند.
این پیامک از سامانه 98901479338 برای این شهروند ارسال شده است.