به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ فضای مجازی نسل جدیدی از فضای روابط اجتماعی هستند که با اینکه عمر خیلی زیادی ندارند توانستهاند به خوبی در زندگی مردم جا باز کنند. مردم بسیاری در سنین مختلف و از گروههای اجتماعی متفاوت در فضای مجازی کنار هم آمدهاند و از فاصلههای بسیار دور در دنیای واقعی از این طریق با هم ارتباط برقرار میکنند.
امروزه روشهای ارتباطی با دیگران از طریق اینترنت و شبکههای اجتماعی افزایش یافته است. پست الکترونیک، پیامهای کوتاه،چت رومها، وب پایگاهها و بازیها، روشهایی برای گسترش و حفظ روابط اجتماعی شدهاند. روزانه نزدیک به چهارصد میلیون نفر در سراسر دنیا از اینترنت استفاده میکنند و یکی از کاربردهای اصلی اینترنت، برقراری ارتباط اجتماعی با دیگران است.
رضا هوشمند، مدیر انتشارات مشق شب میگوید این اثر حسنش به توجه شبکههای اجتماعی و ارتباط با خانواده، دانش آموزان و نحوه برخورد و حریمها و میزان اطلاعات آن است.
این کتاب دارای 5 فصل است؛ فصل نخست کلیات تعریف دین و مفهوم آن، تعریف تربیت دینی، آسیب شناسی و شناخت عوامل آسیب زا و تعریف شبکههای اجتماعی است، فصل دوم تربیت دینی، رویکردها و عوامل موثر بران و رویکرد فطرت گرا، فرآیند محوری و موضوعاتی از این دست، فصل سوم بررسی محیط، سختیها و شرایط، اراده انسان، آسیب شناسی تربیت دینی، عوامل آسیب زا، فصل چهارم و پنجم رسانههای اجتماعی و انواع آن، توجه به انواع رسانههای ارتباطی و فصل آخر شبکههای اجتماعی و عوامل آسیب زا است.
کتاب «نقش شبکههای اجتماعی مجازی در تربیت دینی فرزندان» در شمارگان 100 نسخه، 260 صفحه و بهای 13500 تومان تابستان 95 به بازار کتاب آمد.
* انتشار کتاب «نگاه تربیتی به توسعه»
کتاب «نگاه تربیتی به توسعه» نیز از سوی این نویسنده و نشر قطران به بازار کتاب آمده است.
کتاب حاضر مجموعهای از مطالعات، گفتارها و نوشتههای نویسنده طرح پانزده سال گذشته پیرامون واکاوی نقش و ارتباط تربیت و آموزش و پرورش با جریان توسعه و پیشرفت است که بعضا در رسانههای الکترونیک و مکتوب کشور منتشر شده است.
مجید قاسمی مدیر نشر قطران مینویسد: این کتاب نیز دارای 5 گفتار با موضوعات «آموزش و پرورش و توسعه انسانی»، مواردی مثل غنی سازی انسانی در فرآیند توسعه آموزش و پرورش بعد سیاسی، دوم «آموزش و پرورش و موانع توسعه یافتگی» گفتار آموزش و پرورش موانع توسعه یافتگی مثل توسعه فرهنگی در ایران، موانع و دشواریها و سوم «آموزش و پرورش سرمایه انسانی»، چهارم «آموزش و پرورش و هویت ملی» و در نهایت «آموزش و پرورش و رسانه» است.
این کتاب نیز در 1500 نسخه و 224 صفحه از سوی نشر قطران منتشر شد.