به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، یکی از مسافران پرواز امروز تهران-نجف به شماره پرواز 3714 گفت: قرار بود این پرواز امروز ساعت 09:45 از فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شود،بنابراین از ساعت 7 بامداد در فرودگاه حضور داشتیم.
وی ادامه داد: وقتی که زمان پرواز و حرکت مسافران به سمت سالن ترانزیت فرا رسید اعلام شد که این پرواز تأخیر دارد و ساعت 15 انجام میشود،اما پس از آن دوباره اعلام کردند که این پرواز ساعت 17 امروز انجام میشود.
این مسافر نجف ادامه داد: هیچ یک از مسئولان در اینباره در فرودگاه امام پاسخگو نیستند، اغلب مسافران که برخی از آنها افراد سالخورده و خردسال هستند سرگردان بوده و روی زمین یا صندلیهای موجود در فرودگاه خوابیدهاند، حتی درب نمازخانه را هم بر روی مسافران بسته بودند که با اصرار مسافران، مسئولان فرودگاه امام به اجبار درب نمازخانه را باز کردند تا مسافران حداقل در آن محل استراحت کنند.
این مسافر نجف افزود: البته پذیرایی صبحانه و ناهار از مسافران انجام شده است اما هیچ یک از مسئولان در فرودگاه امام خود را موظف به پاسخگویی نمیدانند، فقط یکی از نمایندگان ایرلاین به ما اعلام کرد که «ما موضوع تأخیر امروز این پرواز را از شب گذشته به مسئولان سازمان حج و زیارت اعلام کردهایم و آنها باید به شما اطلاع میدادند».
بنابراین گزارش موضوع را از شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پیگیری کردیم که از سوی روابط عمومی به فارس اعلام شد: پرواز مذکور تا 1.5 ساعت آینده انجام خواهد شد.
روابط عمومی ایرانایر ضمن عذرخواهی از مسافران این پرواز اعلام کرد که پذیرایی از آنها انجام شده است و تأخیر در انجام این پرواز به دلیل بروز مشکل برای هواپیمایی است که قرار بود مسافران را جابهجا کند که هماکنون این مشکل رفع شده است.
طبق اعلام روابط عمومی هما، شرکتهای هواپیمایی سعی میکنند همه پروازها با ایمنی کامل انجام شود و در رعایت ایمنی ذرهای ریسک نخواهند داشت به همین دلیل ممکن است در شرایط نقص فنی و تأمین ایمنی، برخی پروازها با تأخیر مواجه شود.