به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ شبکه ایران کالا از امروز (چهارم اسفند ماه) به صورت آزمایشی آغاز به کار کرد.
پیشتر نیز از 30 بهمن ماه، شبکه ایران کالا به صورت تست آزمایشی بر روی فرستندههای سوم دیجیتال سراسر کشور قابل دریافت شده بود.
اهداف این شبکه به مدیریت اردشیر زابلیزاده، حمایت از کالاهای ساخت ایران و کارآفرینان ایرانی، ترویج فرهنگ مصرف کالای داخلی و تقویت بنگاههای کوچک و بزرگ اقتصادی در کشور عنوان شده است.
همچنین علیعسکری رئیس سازمان صداوسیما شبکه ایران کالا را شبکهای با رویکرد اقتصادی معرفی کرده و گفته بود: از وظایف این شبکه معرفی توانمندیهای اقتصادی کشور و حمایت از شرکتها و کارگاههای اقتصادی کوچک و متوسط است تا از این طریق به توسعه پایدار کشور و کاهش بیکاری و رفع مشکلات کمک شود.