روابط عمومی مصلی امام خمینی (ره) اعلام کرد: امسال حدود ۴۰۰ هزار نفر در مجموع از نمایشگاه مطبوعات بازدید کردند.
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ روابط عمومی مصلی امام خمینی (ره) با اشاره به رصدهای صورت گرفته، میزان استقبال از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات را در مقایسه با دورههای قبل بسیار چشمگیر عنوان کرد و توضیح داد: با رصد روزانه که در چهار نوبت و از مبادی مختلف انجام گرفته میتوان گفت: امسال حدود ۴۰۰ هزار نفر در مجموع از نمایشگاه مطبوعات بازدید کرده و به طور میانگین روزانه بالغ بر ۴۵ هزار نفر به مصلی آمده اند.
بر اساس این گزارش، سال گذشته نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر از نمایشگاه بازدید کردند و برآوردها نشان میدهد حضور مردم در نمایشگاه مطبوعات امسال حدود ۳۰ درصد رشد داشته که شاید مهمترین دلیل این افزایش مخاطبان، اقبال بیشتر خانوادهها برای حضور در نمایشگاه و البته حضورهای گروهی مدارس و دانشگاهها بوده است.
روابط عمومی مصلی امام خمینی (ره) همچنین با اشاره به وسعت نمایشگاه بیست و سوم تاکید کرد، امسال فضای تبلیغاتی طراحی شده که رسانهها از آن برای معرفی خود در محدوده نمایشگاه استفاده کرده اند از نظر وسعت، حدود ۲۰ درصد رشد داشته است.
بر پایه همین گزارش، این درحالی است که از نظر حضور مسئولان دولتی، نمایندگان مجلس، چهرههای سیاسی، اجتماعی هم براساس آمار روابط عمومی مصلی، به طور میانگین نمایشگاه هر روز از ۲۵ نفر میزبانی کرده و این گروه به طور میانگین حدود ۲ ساعت مهمان نمایشگاه بوده و در شبستان مصلی حضور داشته اند.
مطابق اعلام روابط عمومی مصلی، به منظور ارج نهادن به زحمات همکاران رسانهای در اطلاع رسانی برنامهها و مراسمی که سالیانه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار میشود جمعی از اصحاب رسانه به نمایندگی از شرکت کنندگان در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، برای نخستین بار با هماهنگی معاونت مطبوعاتی، با حضور در صحن مرکزی مصلی، از روند ساخت مصلی بازدید و گزارش تهیه کردند.
بر اساس همین گزارش، رواق شرق و غرب، مسجدجامع و گنبدخانه صحن مرکزی، درحالی در این بازدید ۲ ساعته میزبان اصحاب رسانه بود که مهندسان و مدیران پروژه ضمن ارائه توضیحات درباره آخرین جزئیات روند ساخت مصلای امام خمینی (ره) به سئوالات متعدد خبرنگاران حاضر پاسخ دادند.