تهیه کننده سینما گفت: وضعیت سینما به سمتی رفته که ارزش ها تبدیل به ناارزش ها شده اند یعنی با یک پروپاگاندا و شلوغ بازی جریانی ایجاد می شود که مخاطب سره و ناسره را تشخیص نمی دهد و از طریق گوشی با این جریان همراه می شود.
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، ساسان سالور تهیه کننده سینما درباره وضعیت اکران فیلمها بعد از برگزاری جشنواره در هر سال گفت: همیشه یک مافیا کنترل اکران فیلمهای جشنواره را در دست دارد و همیشه این فیلمها در اکران عمومی ضربه میخورند چراکه مناسبات اکران به شوراها ربطی ندارد و شورا کمکی تا امروز به چرخه اکران نکرده است.
وی در همین راستا افزود: وزارت ارشاد میتواند برای فیلمهایی که در بخش مسابقه جشنواره حضور داشته اند زودتر پروانه نمایش صادر کند تا در نوبت اکران قرار گیرند.
چطور یک نفر با ۱۵ روز تبلیغ در فضای مجازی تبدیل به خواننده میشود/ارزشها در سینمای ایران به نا ارزشها تبدیل شده است تهیه کننده "بدرود بغداد" درباره تاثیر اکران در فیلمسازی بیان کرد: تنفس فیلمسازان با اکران فیلم هاست و اگر به موقع اکران اثر یک تهیه کننده انجام نشود مشکلات زیادی در ساخت فیلمهای بعدی برای فیلمساز پیش خواهد آمد. امیدوارم که مسئولان وزارت ارشاد برای چرخه اکران ۹۷ تصمیم جدی بگیرند و اقدامات لازم را انجام دهند.
سالور به سینما و موفقیت در آن به واسطه جریان سازی اشاره و اظهار کرد: هر چه تریبون تبلیغاتی قویتر در اختیار یک فیلم قرار گیرد بلیت بیشتری میفروشد و سالن بیشتری در اختیار دارد. وضعیت سینما به سمتی رفته که ارزشها تبدیل به ناارزشها شده اند یعنی با یک پروپاگاندا و شلوغ بازی جریانی ایجاد میشود که مخاطب سره و ناسره را تشخیص نمیدهد و از طریق گوشی با این جریان همراه میشود.
وی ادامه داد: این مسائل تنها مربوط به سینما نمیشود و در عرصه موسیقی نیز رسوخ کرده است. بعضا خواننده در ۱۵ روز با فضای مجازی خود را بر هنر تحکیم میکند و معروف میشود. این وضعیت یک فاجعه کلان در فرهنگ و هنر کشور است و مدیران ارشد فرهنگی باید برای این جریان و بیماری که فرهنگ و هنر را به قهقرا برده و دچار نقصان میکند چارهای بیاندیشند.
چطور یک نفر با ۱۵ روز تبلیغ در فضای مجازی تبدیل به خواننده میشود/ارزشها در سینمای ایران به نا ارزشها تبدیل شده است این تهیه کننده خاطرنشان کرد: یک سینماگر مستقل تنها تا چند سال میتواند روی پای خود بایستد، چون از منافع و منابع بهرهمند نیست و از ابتدا یک شکست خورده است، چون در رقابت جایی ندارد و قد علم نمیکند. به تازگی در سینمای ایران برای مخاطب خط تعیین شده و به آنان القا میشود که فیلمهایی خاص را ببینند در نتیجه فیلم کمدی در گیشه با سانسهای زیاد روبه رو شده و فیلمهای اجتماعی به جهت نام کارگردان، بازیگران و تیمی که پخش را برعهده دارند توجه و دیده میشود که مسئولان فرهنگی باید برای اصلاح این معضلات فکری کنند.