معاون مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم گفت: دستور العمل ارزیابی عملکرد هیاتهای استانی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت با هدف بررسی میزان تاثیر آنها در تحقق اهداف ابلاغ شد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید شمس الدین هاشمی، معاون مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، از ابلاغ دستور العمل ارزیابی عملکرد هیاتهای استانی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت خبر داد و گفت: این دستورالعمل با هدف بررسی میزان تاثیر هیأتهای استانی در تحقق اهداف نظام نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت مراکز آموزش عالی کشور و شناسایی نقاط قوت و ضعف آنها به منظور بهبود مستمر عملکرد هیأتهای استانی، ابلاغ شده است.
وی با اشاره به اینکه این دستور العمل، مبتنی بر آئین نامه " هیات استانی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت"، تدوین شده است، اظهار داشت: دستورالعمل مذکور شامل یک مقدمه و ۴ ماده است که در آنها اهداف ارزیابی، فرآیند ارزیابی، مراحل تکمیل کاربرگهای ارزیابی و شاخصهای ارزیابی تشریح شده است.
هاشمی افزود: بر اساس این دستور العمل، عملکرد هیاتهای استانی در قالب ۹ شاخص اصلی از جمله: ساختار، مدیریت و وظایف دبیرخانه، کمیت و کیفیت بازدیدها و گزارش ها، ارزیابی درونی و تدوین برنامههای بهبود کیفیت، فرهنگ سازی و توانمندسازی، تعامل و همکاری در استان و مرکز، کارگروههای تخصصی، سامانه آموزش عالی، عملکرد بودجهای، اطلاع رسانی و ۲۵ نشانگر مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
معاون مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، از جمله نکات قابل توجه در این دستورالعمل را اختصاص ۱۰ امتیاز به فعالیتهای خاص و خلاقانه در هیاتهای استانی برشمرد که در راستای تشویق آنها به نوآوری در روشها و شیوههای نظارت و ارزیابی طراحی شده است.
هاشمی افزود: برای انجام نخستین دوره ارزیابی عملکرد هیاتهای استانی با توجه به دستورالعمل مورد اشاره، مقرر شده است هیاتهای استانی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، کاربرگهای مربوطه را تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ تکمیل و به مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم ارسال کنند و نتایج ارزیابی نیز تا پایان تیر ماه اعلام خواهد شد.