عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که در کالاهای ایرانی نمونههای موفقی وجود دارد مانند مازی نور، بوتان و محصولات شکولاتی، تاکید کرد: باید صداوسیما اساس تبلیغاتش را تغییر دهد.
به گزارش گروه اقاتصادی خبرگزاری دانشجو، علی آقامحمدی تصریح کرد: رسانه ملی باید برای کالای شناسنامه دار را که میزان تولیدش معین است و بازار دارد باید تخفیف بدهد تا تولیدکنندگان و فروشندگان مزه تبلیغ را بچشند.
این عضو مجمع تشخیص مصلت نظام با تاکید بر این که نباید صرفا به پاساژها بسنده کنیم که تنها ۱۰ درصد فرایند توزیع را برعهده دارند گفت: نباید ۲ تا ۳ میلیون خرده فروش را نادیده بگیریم و باید زنجیرهای بین آنها ایجاد کنیم تا با قیمت مناسب عرضه کنند و البته آنلاین و شبانه روزی محصولات را به مشتریان برسانند.
وی در عین حال گفت: تولیدکنندگان نیز باید به تولید بلند مدت فکر کنند و بدانند هر روز نمیتوانند قیمتهایشان را جابه جا کنند و در این باره شرکایشان یعنی سازمانهای تامین اجتماعی و امور مالیاتی هم باید نوعی تفاهم و تعامل ایجاد کنند که اگر در دوره رکودی قرار میگیرند به آنها فرصت معقولی بدهند تا بازار تولید فارغ از مشکل به کارش ادامه دهد.