به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، «علی طلوعی» رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما امروز طی نشستی با نمایندگان رسانههای جمعی آمار آخرین نظرسنجی برنامههای ماه مبارک رمضان را اعلام کرد.
وی در این مراسم با بیان اینکه ما در ماه رمضان چهار نوبت نظرسنجی در سطح ملی و شهر تهران داشتهایم، عنوان داشت: امروز نظرسنجی ۱۰ روز آخر ماه رمضان ارائه خواهد شد که تلویزیون در این مدت حدود ۷۶/۳ درصد مخاطب داشته و بینندگان به طور میانگین ۲ ساعت و ۲۷ دقیقه در شبانه روز برنامهها و سریالها را تماشا کردهاند. در این میان برنامه «ماه عسل» ۵۵/۵ درصد بیننده داشته که پربیننده ترین برنامه رمضان ۹۷ بود و بعد از آن «خندوانه» که در مجموع ۱۳ قسمت از آن در ماه رمضان پخش شد ۴۶/۲ درصد مخاطب داشت که دومین برنامه پربیننده سیما بود.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۳۳ درصد از مردم مراسم شبهای قدر را از تلویزیون تماشا کردند. ۲۹/۳ درصد برنامههای ترتیل خوانی را دیدند و سخنرانیهای رمضانی نیز ۲۳/۵ درصد مخاطب داشت. در میان سایر ویژه برنامهها نیز «جشن رمضان» در شبکه پنج ۱۴/۳ درصد و «هزار داستان» حدود ۱۱ درصد مخاطب داشت که ۷۷ و ۷۱ درصد رضایت مخاطبان را هم کسب کردند.