این بازیگر تاکید کرد: ذاِئقه سینمای ایران تغییر کرده و فیلم های روی پرده می آیند که قدرت بیشتری پشتشان است اما دلیل نمیشود سایر فیلم ها ساخته نشود.
پژمان بازغی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو درباره وضعیت فعلی سینما و نقشهایی که به بازیگران پیشنهاد میشود، عنوان کرد: متاسفانه امروز نه احمدرضا درویش کار میکند و نه فیلمهایی مثل «دوئل» ساخته میشود که من بتوانم مجددا در آنها ایفای نقش کنم. اما همچنان تلاشم این است که باکیفیتترین فیلمهای که پیشنهاد میشود را بپذیرم. این بازیگر که امسال با دو فیلم «تیغ و ترمه» و «سمفونی نهم» در جشنواره فجر حضور دارد، گفت: فیلم کیومرث پوراحمد و محمدرضا هنرمند از فیلمسازان قدیمی ما، از کارهای خوبی هستند که باید دید. البته این بدان معنا نیست که فیلمسازان جوان قابل اعتماد نیستند. بازغی افزود: ذائقه سینماییها واقعا تغییر کرده و به نظر میرسد که مسیر سینما به سمتی رفته که مورد علاقه من هم نیست. با این حال با وسواس بیشتری در سینما، فیلمهایم را انتخاب کنم. هرچند که ممکن است در تلویزیون این اتفاق کمتر رخ دهد. وی درباره حضور خود در فیلم کیومرث پوراحمد نیز گفت: اسم کارگردان قطعا کفایت نمیکند، اما فیلم اقتباسی مثل «تیغ و ترمه» دارای فیلمنامهای است که بالقوه میتواند صاحب ادبیات باشد و کارگردانی پشت فیلم است که ثابت کرده میتواند فیلمهای اقتباسی قابل توجهی را بسازد. بازغی همچنین عنوان کرد: نقشم در فیلم «سمفونی نهم» نقشی است که مطمئن باشید خیلیها بعنوان بازیگر دوست دارند که آن را تجربه کنند؛ نقشی تاریخی از یک بزرگمرد تاریخی ایران. این بازیگر در عین حال درباره وضعیت اکران و جایگاه برخی فیلمهای اجتماعی در این بین گفت: طبیعی است که بین این همه فیلم طنز شاید فیلم خاص «تیغ و ترمه» براحتی جایگاه خودش را روی پرده پیدا نکند. این فیلمها هرچند به دنبال یک فروش معقول هم هستند. پژبان بازغی اعتقاد داشت: ذائقه سینمای ایران تغییر کرده و فیلمهایی روی پرده میآیند که قدرت بیشتری پشتشان است، اما دلیل نمیشود که فیلمهای دیگر ساخته نشود.