معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: با توجه به شرایط بوجود آمده پس از انتشار ویروس کرونا، با آژانسهای متخلفی که از عودت وجه تعیین شده به مسافران خودداری نمایند برخورد خواهد شد.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سیدجواد احمدی اظهار داشت: در پی ابلاغ بخشنامه استرداد وجه بلیت پروازهای داخلی و خارجی از سوی سازمان هواپیمایی کشور، شرکتهای هواپیمایی موظفند نسبت به استرداد وجه بلیط مسافران به دفاتر و شرکتهای خدمات مسافرتی اقدام نمایند.
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت افزود: بدنبال اقدامات نظارتی و و بازرسیهای بعمل آمده از سایتهای فروش بلیط هواپیما و نیز حسب شکواییهها و گزارشات شاکیان خصوصی مشخص گردید مسافران زیادی اقدام به کنسل کردن پروازهای خود نموده و ضمن مراجعه به دفاتر خدمات مسافرتی خواستار عودت وجه بلیط خود شده اند. اما به نظر میرسد که آژانسهای مسافرتی برخی شرکتها از این کار خودداری کرده و برای لغو بلیت سفرها از مردم جریمه دریافت مینمایند که این امر موجبات نارضایتی مسافران و سردرگمی آنها را فراهم نموده است.
احمدی در این باره متذکر شد: با توجه به شرایط بوجود آمده پس از انتشار ویروس کرونا و جلوگیری از التهاب بازار و تبعات بعدی آن؛ این شرکتها موظفند نسبت به استرداد وجه بلیط به دفاتر و شرکتهای خدمات مسافرتی در اسرع وقت اقدام نمایند.
احمدی تصریح کرد: رعایت دقیق بخشنامه استرداد وجه بلیت از سوی تمامی آژانسهای مذکور الزامی بوده و تحت هیچ شرایطی دفاتر مذکور اجازه کسر جریمه از مسافران را ندارند.
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت خاطر نشان کرد: بازرسی از دفاتر خدمات مسافرت هوایی همچنان ادامه خواهد داشت و هموطنان گرامی نیز میتوانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه، مراتب را از طریق تلفن ۱۲۴ به شکایات مردمی سازمانهای صنعت، معدن وتجارت سراسر کشور اعلام و یا در سایت سازمان هواپیمایی کشوری، بخش شکایات، موضوع را درج نمایند و مطمئن باشند بدون اغماض با شرکتها یا آژانسهای متخلف برخورد و پول مسافران به آنها برگردانده خواهد شد.