به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، موافقتنامه سازمان حفاظت محیط زیست با اجرای طرح قطار برق تهران - پردیس به تاریخ ۲۲ تیرماه سال ۱۴۰۰ خطاب به وزیر راه و شهرسازی صادر شد.
در این موافقتنامه آمده است، شروع عملیات اجرایی طرح مذکور با رعایت شروط اعلامی دفتر زیستگاهها و امور مناطق و دفتر برنامهریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو از نظر سازمان حفاظت محیط زیست بلامانع است.
به گزارش فارس، فعالیت پروژه متروی پردیس که مدتی به دلیل تاخیر در صدور مجوزات محیطی زیستی با تاخیر مواجه شده بود، پس از اخذ این مجوز بار دیگر از سر گرفته شد.
* دلایل تشدید حساسیت زیست محیطی متروی پردیس چیست؟
در همین راستا، سید مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس ضمن تقدیر زحمات و پیگیریهای وزیر راه و شهرسازی و همچنین رئیس محیط زیست کشور که شخصاً به این موضوع ورود کردند، تاکید کرد: «مجوز محیط زیست متروی پردیس صادر شد تا بزودی کلنگ این پروژه ملی در پردیس زده شود»
لازم به تاکید است، ۲۲ کیلومتر از مسیر متروی پردیس از مناطق حفاظت شده عبور کرده و ۴ کیلومتر نیز پارک ملی واقع در منطقه میگذرد، از طرفی مسیر تونل در تقاطعهایی با جریان آب زیر زمینی برخورد میکند که همین مسئله الزامات محیط زیستی این پروژه را تشدید نمود.
این پروژه با مشارکت ۷۰ درصدی دولت و سهم ۳۰ درصدی قرارگاه خاتمالانبیاء اولین پروژه مشارکتی ریلی کشور است که به ۴ هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد.