به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر روز گذشته با حضور در برنامه «تهران ۲۰» در پاسخ به سوالی در خصوص میزان کسری اتوبوسهای شهر تهران، گفت: در حالت وضعیت اضطراری، شهر تهران حدود ۳۰۰۰ دستگاه اتوبوس کسری دارد. اما در وضعیت عادی ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی شهر تهران که هم اکنون نزدیک به ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس فعال دارد، برای رسیدن به وضعیتی مطلوب، نزدیک به ۷۰۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیاز دارد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: یک مسافر اتوبوس حدود ۱۵.۰۰۰ تومان برای شرکت واحد هزینه دارد که به طور متوسط از طریق فروش بلیط ۱.۷۰۰ تومان از مردم دریافت میشود.
وی تاکید کرد: ما قصدی نداریم که این سهم ۱۰ الی ۱۱ درصدی مردم را افزایش بدهیم.
در ادامه نیز محمود ترفع مدیر عامل و نایب رئیس شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه صرفاً منتظر منابع مالی شهرداری نماندهایم، افزود: به راهکارهای متعدد تأمین مالی برای خرید اتوبوس فکر کرده و برای آن برنامهریزیهایی انجام دادهایم.
ترفع خاطرنشان کرد: سال ۱۳۹۸، پانصد میلیارد تومان اوراق دریافت کردیم که بخشی از آن هزینه شد، ولی بخش دیگر آن متأسفانه بنا به دلایلی همچنان در حساب یکی از بانکها مسدود شده است. اوراق سال ۱۳۹۹ توسط بانک شهر به فوریت کارسازی کرد و چهارصد و پنجاه میلیارد تومان را از این بانک کامل تحویل گرفتیم.
وی در خصوص اوراق سال ۱۴۰۰ نیز اضافه کرد: روز گذشته خدمت مدیرعامل بانک شهر بودیم و به دنبال آنیم که زودتر از سالهای قبل اوراق مشارکت هفتصد میلیاردی تخصیص یافته در این سال را کارسازی کنیم.