به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید جواد سلیمانی در همایش تجلیل از نمایندگیهای برتر سایپا با بیان اینکه به واسطه تحریمهای ظالمانه و سختی که به کشورمان تحمیل شد، شرکای خارجی ایران را ترک کردند و تعهدات باقی مانده موجب نارضایتی مردم شد، تصریح کرد: در سال ۹۷ صنعت خودروسازی با چالشهایی جدی مواجه شد و به دلیل کاهش روند تولید خودرو شاهد تجمعات اعتراضی زیادی نسبت به تاخیر در تحویل خودروها بودیم.
وی با تاکید بر اینکه مشکلات صنعت خودرو با همکاری مهندسان ایرانی، شرکتهای قطعهسازی داخلی و کارگران خطوط تولید به حداقل رسیده، افزود: با وجود فراز و فرودهای فراوان، اکنون باید به سمتی حرکت کنیم که ضمن افزایش تولید و ارتقاء کیفیت خودرو، بیش از گذشته رضایت مشتریان را به دست آوریم.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا درباره برنامه آتی این مجموعه و جبران مشکلات گذشته، خاطرنشان کرد: وظیفه ما این است که محصولات جدید، با کیفیت و با تکنولوژی بالاتر تولید و عرضه کنیم، در این میان از نمایندگیهای رسمی مجموعه سایپا میخواهیم که در این مسیر همکاری و همراهی داشته باشند تا بتوانیم بهترین خدمات را به مشتریان ارایه کنیم.
وی با بیان اینکه سایپا در دهه ۷۰ با محصولاتی که در سبد تولید خود داشت، خودروساز برتری بود، افزود: برای رسیدن به دوران اوج، نیازمند آن هستیم که محصولات جدید و به روز تولید کنیم. طی حدود ۲۵ سالی که پراید تولید داشت، به دلیل عدم سرمایه گذاری در محصولات جدیدتر و اقتصادی، برند گروه خودروسازی سایپا لطمه دید و در برههای پراید مظهر ناتوانی صنعت خودرو شده بود که ما با یک تصمیم درست به تولید آن پایان دادیم.
سلیمانی اظهار داشت: گروه خودروسازی سایپا با تولید محصولات به روز، ارائه خدمات نوین و ارتقاء کیفیت، باید به نحوی عمل کند که تفکر گذشته جامعه نسبت به این مجموعه زدوده شود و مردم به این نتیجه برسند که سایپا بسیار پیشرفت کرده و در توسعه صنعت خودرو پیشگام است.
وی تصریح کرد: برای آنکه مردم به این باور برسند که سایپا، نسبت به گذشته پیشرفت محسوسی داشته است، ضرورت دارد که نمایندگیها نیز در ارایه خدمات بهتر، باکیفیت بالاتر و مناسبتر برنامه ریزی کنند.
وی افزود: بیش از ۱۵ ماه است که خودروی پراید از گردونه تولید خارج شده، ولی کماکان برخیها میگویند که سایپا، پراید تولید میکند، لذا نیاز است که تمام بخشها به صورت ویژه کار کنند تا این پیام به جامعه برسد که گروه خودروسازی سایپا از پراید عبور کرده و دوران سایپای نوین آغاز شده است.
سلیمانی درباره خودروی شاهین که از زمستان سال ۹۹ وارد بازار خودرو شده است، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که همواره در طراحی و تولید این خودرو مورد تاکید قرار گرفت، استحکام و ایمنی آن بود، ما باید به گونهای عمل کنیم که مردم و مشتریان وفادار ما بدانند که محصولات کیفی در این مجموعه تولید میشود.
وی افزود: گروه خودروسازی سایپا در سه سال آینده، ۹ محصول جدید خواهد داشت، این محصولات با تکنولوژیهای روز خواهد بود و با افتخار باید بگویم که مانند خودرو شاهین تمام مراحل طراحی، تولید و ساخت قطعات آن در داخل کشور انجام میشوند.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه به زودی کراس اوور آریا و هاچ بک اطلس این مجموعه وارد بازار خواهند شد، افزود: عرضه و توسعه محصول جدید در شرایط تحریم به خصوص اوایل تحریم بسیار سخت و دشوار بود، اما خوشبختانه تولید خودروی شاهین نشان داد که این مجموعه و صنعت قطعه سازی به حدی از بلوغ رسیده که میتواند در مسیر خوداتکایی گام بردارد.
سلیمانی با بیان اینکه دولت سیزدهم حامی تولید و صنعت است، اظهار داشت: بسیار خوشحال هستیم از اینکه وزارت صمت، صدای تولیدکنندگان را میشنود و برای حل مشکلات حوزههای مختلف در حال برنامهریزی است