به گزارش «شبکه خبر دانشجو» به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، هيئت وزيران بنا به پيشنهاد رئيس جمهوري، كارگروهي متشكل از محمد رحمتي، وزير راه و ترابري؛ محمد سعيدي كيا، وزير مسكن و شهرسازي؛ محمدرضا اسكندري، وزير جهاد كشاورزي؛ غلامحسين الهام، وزير دادگستري؛ فاطمه واعظ جوادي، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست و مدير عامل شركت آزاد راه تهران- شمال براي اعمال اختيارات دولت در خصوص اين آزادراه تشكيل داد.
بر اساس اين مصوبه، مسئوليت اين كارگروه با وزير راه و ترابري است و تصميمگيري در خصوص امور اجرايي، مربوط به همه اعضاي اين كارگروه به عنوان نمايندگان ويژه رئيس جمهوري تفويض ميشود.
همچنين بر اساس اين مصوبه، هيئت وزيران، تصويب و اصلاح آييننامهها و مقررات مربوط به آزادراه تهران - شمال به وزيران عضو اين كارگروه تفويض كرد.
بنابر اين گزارش، تصميمات و مصوبات اكثريت اعضا يا وزيران كارگروه (حسب مورد) در حكم تصميمات رئيس جمهوري و هيئت وزيران و با رعايت آييننامه داخلي هيئت دولت قابل صدور است.
اين مصوبه را پرويز داودي، معاون اول رئيس جمهوري، 25 خرداد براي اجرا ابلاغ کرده است.
خاطرنشان مي شود، عمليات اجرايي آزادراه تهران- شمال که از آن به عنوان بزرگترين طرح راهسازي ايران نام برده شده است، به طور رسمي 19 آذر 1375 همزمان در دو قطعه کن و سولقان در تهران و مرزن آباد آغاز شد؛ پيش بيني زمان پايان طرح در آغاز عمليات (آذر 1375) حدود هفت سال (1383) بود.
رحمتي، وزير راه و ترابري نيز در تازه ترين اظهارنظر در اين باره اعلام كرد: قطعه يك آزادراه تهران- شمال را شركت چيني فاينانس آغاز کرده و اين شرکت در آن بخش مشغول به كار است.
به گفته وي، تعهد شركت چيني، تحويل سه ساله اين قطعه از آزادراه است كه براي وزارت راه نيز اين قطعه اهميت ويژهاي دارد؛ زيرا حدود 60 كيلومتر مسير را كوتاهتر مي کند؛ اين در حالي است كه قطعه چهارم را نيز پيمانكاران داخلي در دست احداث دارند.
وزير راه همچنين اعلام كرد: بخش عمدهاي از فعاليتهاي مربوط به قطعات يك و چهار آزاد راه تهران- شمال تا پايان سال به اتمام مي رسد؛ در قطعه دوم اين آزادراه نيز چيني ها برنده مناقصه شدند و بايد فاينانس لازم را تأمين كنند، قطعه سوم نيز در دست مذاكره است./انتهاي پيام/