به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مهدی صناعتی بازیگر نمایش «روغن کنجد» درخصوص این نمایش گفت: نمایش «روغن کنجد» برخی شاخصههای اصلی کمدی از جمله تکرار موقعیت را داشته و یک در هم ریخت آشفته است که گویی قرار نیست ساماندهی شود. نمایش با یک موقعیت خنده دار آغاز میشود و تقریبا در همان نقطه هم به پایان میرسد و از این منظر هولناک است. به این دلیل که اشخاص به وضعیت فعلی خود دچار بوده و گویی راه چاره را هم در همین نوع همزیستی با شرایط متناقض و متضاد میدانند بی آن که الزاما آن را طلب کرده باشند.
صناعتی با اشاره به چند وجهی بودن شخصیت «رضا» بیان کرد: شخصیت «رضا» یک سیاهی لشگر شکست خورده است که شخصیتی چند وجهی دارد البته این کاراکتر در اتودها و تمرینهایی که با حضور سعید چنگیزیان بازیگر؛ زبده و حرفهای تاتر و کمکهای کارگردان؛ آقای شهبازی داشتیم، به پختگی بیشتری رسید و درنهایت به شخصیتی دیدنی و چند وجهی تبدیل شد که البته با حضور و همراهی برخی بازیگران کار آزموده در این نمایش به بلوغ بیشتری نیز رسید. کاراکتر رضا تحت هر شرایطی باید روی آب بماند و به حکم سیاهی لشگر بودن، آدمی است که پر وارد میدان میشود، اما در واقع یک طبل تو خالی بیشتر نیست. " لی لی" همسر «رضا» هم او را تحمل میکند و هم میخواهد این زندگی را با چنگ و دندان نگه دارد، اما بازیهای غلط رضا و فرافکنیهای او مانع این جریان میشود که در اجرای خانم کریم زاده به خوبی پدید آمده است.
بازیگر نمایش «روغن کنجد» خاطرنشان کرد: این نمایش در معنایی عمیقتر یک طنز خانوادگی و اجتماعی بوده و کمدی صرف نیست. واکنشهایی هم که از تماشاگر در زیر متن کار طلب میشود، به نوعی لبخند عالمانه است جایی که تماشاگر خود را با قشر متوسط نمایش همذات پندار میبیند و با او همدردی میکند. حتی در مواردی نیاز به بازیهای گل درشت احساس نمیشود و باید اتفاقات به تدریج در ذهن مخاطب نشت کند. بازیهای زیبا و در سکوت شخصیت پدر حاکی از این فرآیند است؛ بنابراین روغن کنجد صرفا از این منظر از نمایشهای کمدی رفتار، کمدی شخصیت و موقعیت به دور است. در نمایش چند موقعیت وجود دارد و ممکن است تماشاگر ته مایه آن را طنز بداند، ولی هدف ما سرگرمی مخاطب و نگاه به این نوع زندگی از زاویه دیگر است. به این دلیل که زندگی که در نمایش وجود دارد، در سطح دید تماشاگر بوده و سعی کردیم که در حین اجرا فاصله را کنار بگذاریم، ولی ممکن است مایههای طنز و خندههایی که از روی درد است در نمایش ایجاد شود. در پایان نمایش موقعیت کنایی شخصیت «رضا» در مونولوگ پایانی، تغییری نکرده و در ادامه مونولوگ اول است. پس نمایش دوباره به جای اول برگشته است و فقط سطح کشمکشها متفاوت شده است.
صناعتی درخصوص استقبال تماشاگران از نمایش «روغن کنجد» گفت:استقبال از نمایش «روغن کنجد» خوب بوده و افتخار میکنیم که در تمامی شبها پروتکلهای بهداشتی را رعایت کرده و از تمام ظرفیت سالن برای اجرا استفاده نشده است. شرایط تهویه در سالن بسیار مطلوب و فضای سالن باز است و در تمام طول اجرا مخاطبان با ماسک به تماشا مینشینند.