به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، ششمین همایش بین المللی مدیریت ایمنی و ترافیک با حضور سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا، معاون وزیر راه و شهر سازی، نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران در محل سالن همایش نورالرضا برگزار شد.
در ادامه داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدوارم این همایشها بتواند راهگشای معضلات کشور و تصادفات جاده و چراغ راهی برای فعالیت دستگاههای اجرایی باشد.
وی افزود: یکی از ارکان اصلی حل معضلات هماهنگ کردن همه دستگاهها که در ترافیکو حمل و نقل که درگیر هستند است.
امانی بیان داشت: با تشکیل شورای حمل و نقل که نتیجه آن را در نوروز امسال با توجه انجام و تکالیف با همدلی همکاری بودیم شاهد کاهش تلفات جادهای در نوروز ۱۴۰۳ بودیم.
وی ادامه داد: اگر این ساز و کارها به صورت منظم با دستور کار مشخص برگزار شود میتواند تعامل بیشتری با دستگاههای همکار ایجاد کند و معضلات حل شود.
وی گفت: مسئولیت وزارت راه و شهرسازی این است که معضلات اصلی در جادههای مواصلاتی کشور و عدم تناسب ظرف و مظروف است به عنوان مثال جاده قم تهران برای سال ۱۳۵۷ است و بعد از سال ۱۳۸۷ این جاده دیگر در سطح سرویس و ترافیک جوابگو نیست و باید کاری میکردیم. در گذشته اتوبان قم تهران فقط پایان هفتهها شاهد ترافیک بود، اما الان در طول هفته دارای ترافیک است.
وی در خصوص نقاط پرحادثه گفت: معمولاً جادهای ساخته میشود و در طول زمان این جاده به ناایمن تبدیل میشود که دسترسیها و تصمیمات محلی باعث ناایمن شدن جادهها میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سال گذشته ۸۸۷ نقطه پرحادثه شناسایی شد و و تا پایان سال ۱۴۰۲، ۴۲۴ نقطه پرحادثه رفع خطر شد و تا پایان سال باقی نقاط هم رفع خطر میشوند.
امانی افزود: ما در کشور چندین شماره امداد رسانی در جادهها داریم در صورتی که باید یک تلفن برای امداد رسانی و باقی دستگاه ذیل آن خدمت میکنند، مصوب شد فقط ۱۱۰ جوابگو باشد و باقی دستگاههای ذیل آن باشد که انجام نشد.
وی در پایان در خصوص هوشمند سازی پلیس گفت: ان شاالله با اقداماتی که در مدیریت سازمان راهداری انجام شده ۲ هزار سایت جدید به دوربینهای جادههای کشور از شهریور ماه اضافه میشود تا در بحث کنترل هوشمند پلیس شاهد کاهش تصادفات باشیم.