به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمد فرزاد میرزایی روز جمعه در نشست احیای مثلث گردشگری که با حضور استانداران یزد، فارس و اصفهان در استانداری اصفهان برگزار شد، افزود: مثلث طلایی گردشگری نیازمند اقدام و ابتکار است و باید بدانیم ائتلافهای استانی در این زمینه با چه هدفی شکل میگیرند.
وی اظهار کرد: چنانچه این الگو موفق باشد قابلیت تسری به دیگر بخشهای کشور را دارد و نگاه سایر استانها به خروجی این همافزایی خواهد بود.
میرزایی اضافه کرد: مسوولان استانهای اصفهان، یزد و فارس باید در برنامهای اقداممحور و زمانبندی شده اهداف خود را پیش ببرند و نتیجه آن برای کشور افتخارآمیز خواهد بود.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: حوزههای سرمایهگذاری، بازاریابی و تصویرسازی برای تحقق چشمانداز این مثلث در اولویت قرار گیرد.
میرزایی بر ضرورت تقویت هماهنگی بین استانی تاکید کرد و افزود: با تخصیص اعتبارات به حوزه گردشگری میتوان فعالان بخش خصوصی را برای تحقق این هدف جذب کرد.
وی خاطرنشان کرد: برخی کشورها از جمله اندونزی متقاضی راهاندازی خطوط هوایی به مقصد کانونهای گردشگری کشورمان از جمله اصفهان هستند که لازم است این موضوع پیگیری و محقق شود.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارتخانه میراث فرهنگی نیز در این نشست گفت: استانهای اصفهان، فارس و یزد، قلب تپنده اقتصاد فرهنگ ایران هستند که این ویژگی باید به نقاط دیگر کشور نیز تسری یابد.
مریم جلالی افزود: برای همگرایی در دنیای جدید نمیتوان پاسخهای قدیمی پیدا کرد، زیرا امروز با دنیای روایتها مواجه هستیم و ارایه تصویر درست از این سه استان نیازمند توجه به این مقوله است.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی گفت: میتوان برای نوروز امسال با توجه به قرار گرفتن در ماه رمضان برای این سه استان در حوزه گردشگری روایتسازی کرد.
جلالی افزود: برای رسیدن به اهداف این حوزه لازم است از همافزایی عبور کنیم و به همجوشی برسیم تا اقدامهای موثرتری رقم بخورد.
وی با بیان اینکه این سه استان با برندسازی میتوانند در اوراسیا نقشآفرینی کنند، افزود: با تجاری سازی محصولات صنایع دستی این استانها میتوان درآمد چشمگیری کسب کرد.