به گزارش گروه استانهای خبرگزاری دانشجو، محسن رفیعی مدیرکل فرودگاه بینالمللی لارستان گفت: نحوه بهرهمندی از این خدمات برای مسافرانی که قصد استفاده از امکانات یاد شده را دارند، باید قبلا هماهنگی لازم انجام گیرد.
رفیعی افزود: مسافران در صورت نیاز به استفاده از ویلچر و نیاز به کمک جهت جابجایی وسایل همراه خود میتوانند با مراجعه به دفتر مدیریت ترمینال واقع در ورودی ترمینال، درخواست نیروی خدماتی کنند.
وی اضافه کرد: مسافرانی که توانایی بالا رفتن از پلههای هواپیما را ندارند باید هنگام رزرو بلیط پرواز، آژانس هواپیمایی یا مسئول صادر کننده بلیط خود را در جریان شرایط خود گذاشته تا با درج این شرایط در بلیط صادره بتوانند پس از حضور در ترمینال مسافری از این خدمات که علاوه به امکان استفاده از ویلچر و نیروی خدماتی، شامل استقرار بالابر جهت انتقال مسافر به داخل هواپیما نیز است، بهره مند شوند.
رفیعی ادامه داد: در صورت درج نشدن موارد مربوطه در بلیط مسافر تمامی مسئولیت آن به عهده آژانس صادر کننده بوده و فرودگاه هیچگونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت.
فرودگاه بینالمللی لارستان پوشش ۸۰ درصد از پروازهای خارجی و ۲۰درصد پروازهای داخلی را تامین می کند و سایت رادار RCAG، که پوشش راداری، نظارتی و فرکانسی پروازهای منطقه جنوب کشور تا تنگه هرمز را در برمی گیرد زیر نظر این فرودگاه قرار دارد.
احداث فرودگاه لارستان به سال ۱۳۳۹ و همزمان با وقوع زلزله ۶.۷ ریشتری در این منطقه باز می گردد و هدف مهم این فرودگاه در آن زمان کمک رسانی و امداد رسانی به مردم زلزله زده بود که پس از آن با توجه به کسب و کار اکثر مردم منطقه در کشورهای حوزه خلیج فارس این فرودگاه به سرعت مسیر توسعه را طی کرد.