محسن مهرآبادی، مدیر انتشارات نشر فرهنگ گستر در گفتوگو با خبرنگار فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»، درباره تبلیغ کتاب در رسانه ملی گفت: انتظار تبلیغ مستقیم این کالا را ندارم؛ بلکه بهتر است همانگونه که در فیلم ها و سریال ها لوازم خانگی و .... را به صورت غیرمستقیم تبلیغ می کنند، کتاب نیز باید به عنوان یک عنصر فرهنگی در حاشیه همه سریال ها و فیلم ها نشان داده شود.
وی با بیان اینکه تولید یک برنامه مشخص با موضوع کتاب کار بسیار خوبی است، اظهار داشت: با این حال اگر در هر برنامه تلویزیونی و رادیویی اثری از کتاب و کتابخوانی داشته باشیم تاثیر بیشتری در جامعه خواهد گذاشت؛ به نظرم صدا وسیما باید در یک دستورالعمل عمومی به تمام برنامه سازان خود اعلام کند که به موضوع کتاب و کتابخوانی بپردازند.
مدیر انتشارات نشر فرهنگ گستر درباره علت نپرداختن صدا وسیما به این مقوله ادامه داد: ما برای این موضوع چند بار به صدا و سیما رفتم و حتی با چند شبکه رادیویی نیز نشست های مختلفی برگزار کردیم، ولی متاسفانه زمانی که برنامه مورد نظر آنها تولید می شود؛ دیگر به قول های داده شده به ناشر توجهی نمی کنند.
مهرآبادی در همین زمینه افزود: رسانه ملی همیشه از ناشران به عنوان عنصر پرکننده برنامه های ناتمام خود استفاده برده اند و هیچگاه به وعده های خود عمل نکردند. به عبارت دیگر ناشران در زمینه تبلیغ کتاب در رسانه ملی کم کاری نکرده اند بلکه صدا وسیما برنامه بلندمدتی برای این موضوع نداشته است.