مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان با اذعان به اینکه حرکت در مسیر حق، مصیبت هایی را در پی خواهد داشت گفت: مشکلات اقتصادی امروز کشور ناشی از ناملایمات دفاع از حق است.
به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از خرم آباد، حجت الاسلام محمدیان پنج شنبه 2 آذر در همایش پیام ها و درس های عاشورا که در دانشگاه فرهنگیان خرم آباد برگزار شد تصریح کرد: مشکلات اقتصادی به وجود آمده درکشور در چند وقت اخیر یکی از مظاهر ناملایمات در دفاع از حق است با این وجود ما هیچ وقت نباید دچار یأس و نامیدی شویم و همواره باید از حق و نظام اسلامی دفاع کنیم چرا که با بردباری در مقابل این ناملایمات و عوض نکردن خود از مسیر حق می توانیم به پیروزی حقیقی که همان برافراشتن پرچم اسلام در جهان است برسیم.
وی افزود: حرکت در مسیر حق، مصیبت هایی را در پی خواهد داشت اما مهم آن است که مانند یاران پیامبر(ص ) و اصحاب امام حسین(ع) در نهضت خونین حسینی بردباری کرده و با تحمل ناملایمات زمینه ساز پیروزی اسلامی که برمبنای مکتب امام حسین(ع) است در تمام جهان شویم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به پبشرفتهایی که اسلام و ایران در این دوران داشته است گفت: اگر با این روحیه ادامه دهیم انشاءالله به یک ابر قدرت محبوب قلبها تبدیل می شویم که در مکتب آن، حسین(ع) دیگر یک عرب نیست بلکه حسین(ع) مظهر حق است.
محمدیان به نقش خواص در سعادت یا شقاوت مردم یک عصر اشاره کرد و ادامه داد: سکوت خواص در دوران حساس عامل سقوط مسلمانان در هر عصری بوده و اکنون نیز خواهد بود و ما می بینیم که بعد از مرگ معاویه و جانشینی یزید بر مسند خلافت، قیام ها علیه یزید آغاز شد اما با زر و زور عوام را اقناع کردند و خواص هم سکوت کردند و زمینه ساز واقعه عاشورا شدند.
وی اضافه کرد: اگردر زمان حال هم خواص سکوت کنند و یا اشتباه تصمیم بگیرند سرنوشتی همچون مسلمانان گذشته خواهیم داشت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با اذعان به اینکه دشمن از زوایای مختلف وارد ذهنها می شود و با ایجاد شبهات در مسائل گوناگون و از جمله مسائل قومیتی و ملیتی درعزاداری برای امام حسین (ع) سعی در انحراف اذهان از حقایق عاشورا و قیام امام حسین (ع) را دارد گفت: اگر حادثه عاشورا را تجزیه و تحلیل کنیم می توانیم مصداق آنها را در عصر کنونی تشخیص دهیم می بینیم که مصداق حسینیها و شمرها هنوز در صحنه هستند.
حجت الاسلام محمدیان جمع آوری مال و ثروت، پست و مقام دوستی را از مظاهر دنیاطلبی و ریشه انحراف دانست و تصریح کرد: کرسی ها نباید ما را عوض کنند و در مقابل حق قرار بگیریم.