به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، قریب 80 درصد از مشاغل کوچک اجتماعی در صدد آناند که هزینهای معادل تبلیغات متعارف یا حتی بیشتر از آن را صرف تبلیغ در شبکههای اجتماعی کنند. در حالی که بسیاری از مشاغل کوچک تا متوسط (SMB) به سرعت به ارسال پیامهای رایگان در شبکههای رسانهای اجتماعی روی آوردهاند، انتظار آن میرود که یکچهارم از مشاغل فعال در شبکههای اجتماعی در سال 2014 پول بیشتری صرف تبلیغات در سایتهایی چون فیسبوک، لینکدین و توییتر کنند.
پیشبینی این شرکت در مورد بازاریابی مشاغل کوچک حاکی از آن بود که صاحبان مشاغل کوچک هنوز وقتی میخواهند حضور آنلاین داشته باشند باید دست به کارهای زیادی بزنند. برای مثال، 31.1 درصد از صاحبان 1169 شغل کوچک و تصمیمگیرندگان بازاریابی که موردنظرسنجی قرار گرفتند اعلام کردند که هنوز وبسایت ندارند، و از قریب 70 درصدی که وبسایت دارند، بیشتر از 60 درصدشان فاقد امکانات بهینهسازیشده برای تلفنهای هوشمندند.
علاوه بر این، هماکنون تنها 8.9 درصد از مشاغل کوچک تا متوسط از ویدئوی آنلاین یا موبایل استفاده میکنند، و نزدیک به 40 درصد اعلام کردند که هیچ برنامهای برای استفاده از نظرات مشتریانشان در فعالیتهای بازاریابی در سال 2014 ندارند.
هرچه مشاغل بزرگتر باشند، استفاده از تبلیغات و تاکتیکهای بازاریابی هدفمند، مانند ارسال ایمیل، بیشتر است.
استفادۀ مشاغل کوچک با لااقل 25 کارمند از رسانههای اجتماعی لزوماً برای گریز از تبلیغات نیست بلکه در واقع آنها عملاً در این شبکهها تبلیغ میکنند.
بنا بر این گزارش، نزدیک به 80 درصد از مشاغل کوچک اجتماعی برنامههایی برای صرف هزینۀ تبلیغاتی در شبکههای رسانهای اجتماعی دارند. در حالی که قریب 41 درصد از آنها در حال حاضر از پیامهای ترویجی یا توییتهای تحت حمایت مالی استفاده نمیکنند، 13.8 درصد از صاحبان مشاغل کوچکدر صدد آناند که در سال 2014 هزینۀ بیشتری صرف این پلتفرمها کنند.
حدود 40 درصد از صاحبان مشاغل کوچک که لااقل 1000 دلار در سال صرف تبلیغات میکنند به این نکته اشاره کردند که در سال 2014 هزینۀ بیشتری صرف تبلیغات خواهند کرد. و نزدیک به 21 درصد از صاحبان مشاغل کوچک نیز اعلام کردند که سرمایۀ بیشتری صرف نامههای مستقیم تبلیغاتی خواهند کرد.
انتظار آن میرود که در سال 2014، سایر قالبهای تبلیغات، مانند بنرهای تبلیغی، ویدئوی آنلاین، تبلیغات موبایل، و روزنامههای اجتماعات و حومه، بیشترین رشد را شاهد باشند.
این نظرسنجی نشان میدهد که بازاریابی ایمیلی همچنان از اولویتهای مشاغل کوچک است.
بیشتر از سهچهارم (78 درصد) پاسخگویان در طی سال گذشته برای مشتریان ایمیل تبلیغاتی فرستادند و نزدیک به 20 درصد نیز تصمیم دارند ارسال ایمیلهای تبلیغی را در سال 2014 افزایش دهند.
استفاده از خدمات یا پلتفرم ایمیلی چون کانستنت کانتکت (Constant Contact) یا میلچیمپ (MailChimp) همچنان افزایش خواهد یافت و قریب 42 درصد از پلتفرمهای ایمیل استفاده خواهند کرد. این رقم در سال گذشته 31 درصد بود.
گزارش مشابهی که بیآیاِی/ کلسی (BIA/Kelsey) در ماه اوت سال 2013 منتشر کرد نشان میداد که مشاغل کوچک تا متوسط به طور روزافزونی در پلتفرمهای رسانهای اجتماعی همچون فیسبوک، فورسکوئر (Foursquare)، و توییتر حضور مییابند تا کار خود را تبلیغ کنند.
نزدیک به سهچهارم (72 درصد) مشاغل کوچک تا متوسط مورد بررسی اعلام کردند که از این پلتفرمها استفاده میکنند، و بیش از نیمی از آنها (52 درصد) صفحهای در فیسبوک دارند. یکچهارم دیگر اعلام کردند که در گوگلپلاس صفحه دارند.