به گزارش گروه بینالملل «خبرگزاری دانشجو»، آمرلی شهری با جمعیت حدود 15 تا 20 هزار نفر و همگی از شیعیان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) اکنون به یکی از خبرسازترین شهرهای جهان تبدیل شده است و تنها دلیلش هم شکست دادن تروریست های تکفیری بی رحمی به نام داعش است.
تسنیم در گزارشی نوشت: مقاومت بیش از هشتاد روزه در برابر جلادان داعش، سبب شد تا آمرلی تیتر نخست رسانه های منطقه و جهان شود. تروریستهای تکفیری به صراحت هدف خود را ورود به شهر آمرلی و کشتار دسته جمعی تمام جمعیت شیعیان این شهر اعلام کرده بودند. قساوت و سنگدلی و وحشیگری تروریستهای داعش، کسانی را که اندکی با تاریخ آشنا هستند به یاد مغول های آدمکش چند قرن پیش می اندازد که وارد هر روستا و شهری که می شدند، هیچ موجود جانداری را زنده نمی گذاشتند و آن مناطق را به مکانهای غیرقابل زندگی تبدیل می کردند.
ایستادگی مردم مظلوم آمرلی در مقابل چنین جنایتکارانی که از نظر ارتکاب جنایات هولناک و رعب آور، شباهت زیادی به مغول ها دارند، یک شوک بزرگ به باندهای داعش و طرف هایی که حامی آنها هستند و آنها را مدیریت می کنند، وارد کرده است، خواه طرف هایی در داخل عراق که از آنها حمایت می کنند یا از اقدامات جنایتکارانه آنها رضایت دارند مانند طارق الهاشمی، رافع الرفاعی و ... یا طرف های خارجی خواه در سطح منطقه یا جهان که به حمایت مالی و مدیریت این گروهک خطرناک می پردازد.
در خصوص آمرلی دو مساله مهم وجود دارد که باید به آن اشاره کرد، مساله اول، ایستادگی، صبر و ثبات مردم و حتی مشارکت زنان در دفاع از این شهر است که علت آن، این باور بود که اگر بنشینند و به تروریست ها پشت کنند و به امید این باشند که دیگران به کمک آنها بیایند، باید منتظر تکرار جنایت های هولناک تکفیری ها در شهر خود باشند به همین سبب آنها با تکیه بر اعتقادات و باورهای خود، هشتاد روز سخت و نفسگیر مقاومت کردند و همین مقاومت سبب شد تا همه به آنها احترام گذاشته و برای مشارکت در شکست محاصره شهرشان با یکدیگر مسابقه دهند.
اگر تمام شهرها و مناطقی که آلوده قدم های ناپاک تروریست های تکفیری داعش شده اند، همانند مردم آمرلی مقاومت می کردند، وضعیت آنها همانند آنچه امروز در موصل و تکریت و فلوجه وجود دارد، نبود مخصوصا در موصل که سیاست بازان خائن با همدستی بعثی های صدامی با تکیه بر شایعه پراکنی و جنگ روانی که سربازان ارتش را وادار به رها کردن سلاحها و مواضع خود و در نتیجه شهر را دو دستی تقدیم داعش کردند تا منادیان تکفیر و عقب ماندگی بر مقدرات مردم این مناطق مسلط شوند.
مساله دوم، درسی است که از ایستادگی مردم آمرلی گرفته می شود که بسیار مهم است و آن درس تمسک به اصول پیروزی حتمی است که اولین اصل، صبر و ثبات و ایستادگی و پشت نکردن به دشمن است و مردم آمرلی با تکیه بر این اصول حماسه زیبایی را با مقاومت هشتاد روزه در برابر وحشی ترین تروریست های تاریخ خلق کردند.
اما این مقاومت شوک بزرگی به تروریست ها و حامیانشان وارد کرد و آنها متوجه شدند که یک انگیزه شرعی و پیوند مشترک، گروه ها و احزاب شیعی را متحد کرد در حالی که برخی طرفهای فتنه گر گمان می کردند میان طیف های سیاسی شیعی اختلاف زیادی وجود دارد، اما این طیف ها برای اولین بار در آمرلی متحد شدند و عملیات نظامی خود برای سرکوب تروریستهای تکفیری و بعثی صدامی را به شکل مستقیم با یکدیگر هماهنگ کردند.
داعش و حامیانش این درس را گرفت که گروه های شیعی هر چند درباره برخی مسائل سیاسی اختلاف نظر دارند، اما درباره مسائل وجودی و راهبردی اختلافی ندارند و همچنان عواملی وجود دارد که در هر لحظه آنها را دور هم جمع میکند و می توانند هر لحظه که ضرورت اقتضا کند، اختلافات سیاسی را کنار گذاشته و هر فعالیت و اقدام مشترکی را که لازم باشد، انجام دهند.
درس و عبرت دیگر نه برای داعش بلکه برای مردم مناطقی است که تحت سیطره داعش قرار دارند، اینکه تنها راه برای رها شدن از شر این جرثومه های فساد و ویرانگری و کشتار، وحدت و مقاومت و قرار گرفتن در کنار نیروهای ارتش است تا همانند مردم آمرلی که به لطف مقاومت جانانه و حمایت های ارتش، شهر خود را از خطر تروریست ها دور کردند، بتوانند این موفقیت بزرگ را تکرار کنند، نکته دیگر اینکه گروه ها و طرف هایی که در کنار مقاومت مردم، محاصره آمرلی را شکستند، می توانند تکریت، جرف الصخر، الانبار، فلوجه و موصل را آزاد کنند، پیروزی آمرلی این حقیقت را اثبات کرد که سطح هماهنگی عملیاتی و پیشرفت از نظر امکانات رزمی توانست تروریست های تکفیری را غافلگیر کند و اگر آمادگی و هماهنگی نیروهای مردمی در کنار ارتش در سطح بالاتری باشد، حتی می توانند دشمنانی قویتر از باندهای داعش را با شکست خفت بار روبرو کنند.
درس سوم در پیروزی آمرلی این است که گروههای مردمی شیعی در کنار ارتش عراق توانستند خود را به عنوان یک تیم واحد و منسجم در نبرد شدید و تمام عیار با تروریست های داعش نشان دهند.طرف های شرکت کننده در عملیات پیروزمندانه شکست حصر آمرلی که همچون یک تیم واحد و منسجم و هماهنگ عمل کردند، چندین پیام را برای داعشیون فرستادند به اینکه طرف مقابل آنها کسانی هستند که به خاطر حقوق نمی جنگند و اگر خطر آنها را در بر گیرد، لباس رزم می پوشند و هرگز به دشمن پشت نمی کنند.
اما درس دیگری که مقاومت مردم آمرلی داد، سیاست بازان داعشی مسلک را مخاطب قرار داد به اینکه سد محکمی در برابر تروریست ها برای پایان دادن به وخامت اوضاع امنیتی و هرج و مرج و کشتاری که آنها به راه انداخته اند، ایجاد شده است و آنها باید به همسویی و همراهی با اقدامات جنایات تکفیری ها پایان دهند زیرا آنها هرگز نمی توانند حتی یک وجب از خاک عراق را برای همیشه در اشغال خود داشته باشند، هر چند شاید بتوانند برای مدتی، روستا یا منطقه ای را با گام های ناپاک خود آلوده کنند، اما هرگز نخواهند توانست برای همیشه در عراق باقی بمانند.
پیام مهم دیگر هشتاد روز ایستادگی موفقیت آمیز مردم شهر شیعه نشین آمرلی برای مردم شهرها و مناطق سنی نشین است که متاسفانه بنا به دلایلی از جمله خیانت و همراهی برخی طیف های سیاسی آنها با داعش و افتادن در دام بزرگ داعش که به دروغ خود را مدافع اهل سنت و حقوق آنها معرفی کرده بود، اسیر این گرگ های درنده شده اند، اینکه در صورت هماهنگی و همکاری گروه ها و طیف های سیاسی آنها و متحد و منسجم شدن می توانند شهرها و مناطق خود را از لوث تروریست های تکفیری پاکسازی کنند، تروریست هایی که نشان داده اند در ارتکاب جنایت میان شیعیان و اهل سنت و اقلیت های دینی هیچ فرقی قائل نیستند، زیرا ماموریت محوله به آنها از سوی اربابانشان، اجازه ارتکاب وحشیانه ترین جنایات را به آنها داده است.
البته شکی نیست که شیعیان و کسانی که پیروزی بزرگ بر داعش در شکستن حلقه محاصره آمرلی را رقم زدند، از هیچ کمکی به مردم اهل سنت مناطقی که گرفتار ویروس مرگباری به نام داعش شده اند، دریغ نخواهند کرد و تنها شرط آن، فعل خواستن از سوی مردم این مناطق است که از مقاومت مردم مظلوم شیعه ساکن آمرلی الگوبرداری کنند و طیف های سیاسی مدعی نمایندگی اهل سنت هم در مواضع خود بازنگری کرده و با ابراز انزجار از داعش، برای جبران اشتباهات خود فورا به سنگر مبارزه ملی با تروریست های تکفیری بازگردند که نوامیس مردم عراق را برای خود حلال کرده و با وقاحت و بی شرمی با دروغ بزرگی به نام جهاد نکاح به آنها تعرض کرده و بازار برده فروشی و کنیزفروشی به راه انداخته اند تا همچنان به عنوان بهترین و مهمترین ابزار خدمت به طرح های دشمنان اسلام باشند، مزدورانی که از سوی محور صهیونیستی غربی وهابی برای پیشبرد اهدافشان بر ملت های منطقه تحمیل شده اند.
اهل سنت عراق باید بدانند برخی طرف های منطقه ای از جمله سران رژیم های مرتجع عرب که همواره برای آنها اشک تمساح می ریزند، در ادعاهای خود مبنی بر حمایت از اهل سنت و تلاش برای آزاد کردن اهل سنت از انزوا و به حاشیه رفتن و ... صادق نیستند و در پوشش این شعارهای دروغین، اهداف خطرناکی را دنبال می کنند که سرانجام همه آنها، تجزیه و فروپاشی عراق است که در این میان متاسفانه برخی سیاست بازان فتنه گر همکیش آنها، نقشه جاده صاف کن دشمنان را بازی می کنند.
یکی دیگر از درس های مهم"آمرلی" برای همه قشرهای ملت عراق، این است که تنها راهی که می تواند امنیت و ثبات را به کشورشان برگرداند و پرونده حضور تروریست های مزدور را برای همیشه ببندد و مزدوران داخلی هم مجازات شوند، وحدت و انسجام ملی و دوری از اختلافات و تفرقه است که دشمنان همواره به آن دامن می زنند.
اما مهمترین درس آمرلی، روشن شدن اهمیت جایگاه و نقش مرجعیت عالی دینی است که امروز در شخص آیت الله سیستانی متبلور است، مرجعیتی که نقش رهبری و پدرانه دارد و بر خلاف ادعای رژیم های مرتجع و رسانه های فتنه گر آنها و جوسازی گسترده علیه مرجعیت، هیچ تبعیض و تفاوتی میان شیعه و سنی و مسیحی قائل نیست و فقط به منافع ملی و عالی عموم ملت عراق می اندیشد، فتوای اخیر مرجعیت عالی دینی عراق مبنی بر ضرورت جهاد علیه تروریست های تکفیری و تشکیل گروه های داوطلب مردمی بیش از همه به نفع اهل سنت بود و در عمل همه دیدند که شیعیان پیشگام دفاع از اهل سنت هستند و با لبیک گفتن به ندای مرجعیت توانستند بخش های قابل توجهی از خاک عراق را از لوث اشغال تکفیری ها پاکسازی کنند و این حقیقت بار دیگر برای همه اثبات شد که مرجعیت سوپاپ اطمینان برای همه عراقی ها اعم از شیعه و سنی و اقلیت های دینی است و نقش قابل توجهی در خنثی کردن توطئه های دشمنان از طریق حفظ وحدت ملت عراق ایفا کرده و می کند، دشمنانی که به خوبی فهمیده اند که یکی از مهمترین موانع پیش روی اجرای طرح های خطرناک آنها، وجود مرجعیت آگاه و هوشیار در نجف اشرف است.
با عرض معذرت مغول ها 600تا 700 سال پيش اينقدر وحشي و خون ريز نبودند