به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از سایت سازمان انتقال خون استان تهران، کمپین «من یک اهداکننده خون هستم» با رویکرد کمک از ظرفیت چهره های مورد وثوق مردم جهت ترغیب جامعه به اهدای خون و درک ضرورت نیاز مستمر بیماران به فرآورده های خون در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات راه اندازی شد .
طی هفت روز برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات، 29 چهره سیاسی و اجرایی، 13 چهره هنری، 13 چهره ورزشی، هفت چهره رسانه ای و چهار چهره فرهنگی به غرفه انتقال خون آمدند و من حمایت از بیماران نیازمند به خون و دعوت آحاد مردم به ترسیم تقویم اهدای خون در مشارکت های اجتماعی به کمپین «من یک اهداکننده خون هستم» پیوستند.
کمپین «من یک اهداکننده خون هستم» برای نجات بیماران نیازمند، زمینه ساز تحولی بزرگ در فرهنگ سازی عمومی اهدای خون و با هدف اصلی پویش مردمی، گذر از اهدای خون هیجانی در مناسبت ها و رسیدن به اهدای خون با برنامه و در نهایت ترسیم تقویم اهدای خون از سوی اهداکنندگان خون راه اندازی شده است.
راهنمایی اهداکنندگان برای اهدای خون برای تمام ایام سال از جمله اهداف راه اندازی این کمپین است ؛ چرا که عمر بسیاری از فرآوردهای خونی کوتاه است و بسیاری از بیماران مانند بیماران سرطانی نیازمند همیشگی تزریق خون و فرآوره های آن هستند و اهدای این مایع حیاتی نباید فقط به روز های خاصی همچون عاشورا و تاسوعا محدود شود.
کمپین من یک اهداکننده خون هستم در شبکه اجتماعی تلگرام از شهریورماه سال جاری آغاز به کار کرده است.