به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اسماعیل دوستی در تذکر پیش از دستور دویست و بیست و سومین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه در روزهای آلوده شهر تهران حملات زیادی به شورا و شهرداری وارد شد که این حملات بیانصافی بود، گفت: یکی از راهکارهای مقابله با آلودگی هوا نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، تاکسیها و تکمیل خطوط مترو است که در سالهای گذشته با وجود اقدامات خوب شهرداری به دلیل فقدان اعتبارات با مشکل مواجه شده است.
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اقدامات اخیر شورای شهر در پرداخت تسهیلات ویژه توسعه متروی تهران در خطوط ۶ و ۷ گفت: این الگوی خوبی است و باید تمامی بانکهای خصوصی و دولتی با الگوگرفتن از آن در توسعه حمل و نقل عمومی برای کلانشهرها پیشگام شود.
وی با تاکید بر اینکه این اقدام میتواند تبدیل به یک عیدی خوب برای مردم شود تأکید کرد: پیشنهاد میکنم برای هماهنگی بیشتر در توسعه حمل و نقل ملاقات با رئیس جمهور یا وزیر کشور صورت گیرد چرا که هیئت دولت میتواند با مصوبهای از پتانسیل بانکها برای توسعه حمل و نقل به خصوص خطوط مترو استفاده کند.
مهدی چمران نیز در واکنش به صحبتهای دوستی گفت: ضروریتر از بانکهای داخلی تامین فاینانس مترو هست که در چند سال گذشته فاینانس چین به دلیل مشکلات محقق نشده است.
وی با اشاره به پیشنهاد شورای شهر تهران برای استفاده از صندوق ذخیره ارزی گفت: این موضوع را مطرح کردهایم اما هنوز با استقبال مواجه نشده است.
همچنین در این جلسه علی صابری دیگر عضو شورای شهر تهران با اشاره به پارک جانبازان واقع در منطقه ۵ گفت: قرار بود این پارک امکانات ویژهای برای جانبازان داشته باشد که برای این اقدام مصوبه شورا را نیز دارد.
وی گفت: مطلع شدیم که این پارک بدون لحاظ بخش ویژه مورد بهرهبرداری قرار میگیرد از این رو درخواست میشود به این موضوع رسیدگی شود.
وی با اشاره به درخوسات از بانک شهر در تاریخ ۲۱ مهرماه امسال مبنی بر تسهیل در دسترسی معلولان و نابینایان به خدمات این بانک، گفت: در حال حاضر سه شعبه ونک، ولیعصر و مقدس اردبیلی راههای دسترس پذیر آن تکمیل شده اما هنوز افتتاح نشده است.