به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، علی اتحاد درباره منطق به کار گرفتن تصویر سیاه و سفید در مرحله تدوین چنین توضیح میدهد: «پیش از فیلمبرداری در گفتوگوهایی که با کارگردان کار در اینباره داشتیم هر دو همرأی بودیم که زیباییشناسی سیاه و سفید کمک بزرگی به جذابتی چنین فیلمی خواهد کرد. از سویی شیفتگی هر دوی ما نسبت به سینمای مدرن اروپا و از سوی دیگر فضای وهمآلود و گمگشتگی شخصیت اصلی فیلم و حضور در بستری پرکنتراست همگی ویژگیهایی بودند که سبب شدند تصویر سیاه و سفید را به تصویر رنگی ترجیح دهیم. تصویر سیاه و سفید در عین حال کمک میکند بر بیزمانی و لامکانی داستان بیش از پیش تاکید شود.»
نيكو ترخانى، کارگردان فیلم پیشتر درباره اين فيلم چنين نوشته بود: «فیلم روایتی است سورئال از سفری درونی. این فیلم با همکاری گروهی همدل و دوست شکل گرفت. روایت فیلم خطی و معمولی نیست و با قصهای شاید در سینمای ایران کمی نامانوس مواجهیم».
« عروس و مرده» كارى از گروه مستقل فيلمسازى الف و استوديوى هنرى آناهيتا است که با بازى آتنا حبيبى، سهراب مرادى حقیقی، كيان كيانى، آرزو رزازان، نگين مقدر دوست، مريم سعيدى و بهرام رامه مقابل دوربين رفته است و این روزها مراحل تدویناش را پشت سر میگذارد.
تهیه کننده این فیلم ابراهیم ابراهیمیان کارگردان سینماست که امسال با فیلم « عادت نمیکنیم» در جشنواره فجر حضور دارد. دیگر عوامل فیلم «عروس و مرده»، مهناز فاتح طراح گریم و بهرام رامه و علی نجمالدین صدابرداران این پروژه هستند.
نیکو ترخانی هنرمند تجسمی و پرفورمنس آرت، «عروس و مرده» را به عنوان نخستین فیلم بلندش در دست تولید دارد. علی اتحاد هم که به عنوان هنرمند تجسمی، پرفورمنسآرتیست و همینطور نویسنده و کارگردان تئاتر فعالیت میکند، در این فیلم در مقام طراح هنری، فیلمبردار و مدیر تدوین، ایفای نقش کرده است.