به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ در این مراسم کتابهای اعتماد به خدای یگانه (سورههای شعراء، قصص، نمل)، خانواده جهانی (سورههای نساء و حج)، جریان هدایت (سورههای رعد، ابراهیم، حجر)، علم، ثمره تقوا (سوره بقره)، باورهایی برای پایداری (آل عمران) و جلوههای ولایت (مائده، حجرات، ممتحنه) رونمایی شدند.
قبل از این مراسم طبق روال معمول شنبهها، جلسه ختم مفهومی قرآن کریم با تدریس احمدرضا اخوت، مدیر این مدرسه دانشجویی برگزار شد.
در آغاز مراسم رونمایی کاظم رجبعلی، مدیر مدرسه ادبیات، هنر و رسانه در سخنانی اظهار کرد: تاکنون 11 جلد از مجموعه کتب گوهرستان المیزان به چاپ رسیده است. قبلاً 5 جلد کتاب چاپ شده است، پیشبینی چاپ 20 جلد کرده بودیم که فکر میکنم در 18 جلد به پایان برسد. یک دوره کلمات قصار در این کتابها آمده و مطالعه آنها راحت است.
وی افزود: در این کتابها یکسری موضوعات پایهای در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است. اگر کسی ورود به عرصه تبلیغ پیدا کند، نیازمند یک «سیر» است، «سیر» خیلی موضوع مهمی است. علامت مؤثر بودن کتاب این است که وقتی کسی آن را میخواند چیزی را بفهمد. سیر مطالعه کتاب آن است که وقتی کسی آن را میخواند ارتقایی را احساس کند، این کتابها بخاطر داشتن سیر این خصوصیت را دارند.
سیر مطالعاتی مبتنی بر قرآن
رجبعلی اظهار کرد: این سیر مبتنی بر قرآن است و دیگر اینکه کلام حضرت علامه است و فقط با یک سیر مواجه نیستید؛ با یک سیری مواجه هستید که مجتمعی فشرده از حد وسط هاست، حد وسط هایی که وقتی شبهاتی مطرح میشود حتی یکی از آنها میتواند کارهای بزرگی انجام دهد.
وی عنوان کرد: این کتابها ویژگیهای منحصر به فردی دارند، حاوی محتوای غنی از المیزان هستند و میتوانید بگویید اهم مطالب المیزان را خواندهاید و میتوان در 7 یا 8 ساعت همه این کتابها را خواند. عناوین متناسب با سوره و دسته سورهها تعیین شده است و با یادگیری عناوین میتوان به ختم مفهومی از قرآن دست پیدا کرد، اسمها با توجه به روح کلی سورهها تعیین شده است.
مدیر مدرسه ادبیات، هنر و رسانه در مورد معیار تعیین مخاطب این آثار، گفت: علمی که آموخته میشود در منطق قرآن و اهل بیت (ع) طعامی است که لازم است متناسب با ذائقه مخاطب باشد؛ لذا در این منطق در نظر گرفتن نیاز مخاطب و سطح کتاب ضروری است. گروه اول مخاطبان، به حواس، رفتارها، خیال و خاطرهها توجه دارند، گروه دوم به کشف عجایب و به دست آوردن شگفتیها، گروه سوم به دستیابی به حقایق از مسیر استدلال و استنتاج و بالابردن توانمندیها، گروه چهارم به گسترش روابط و نحوه تعامل صحیح با دیگران و فهم حق و باطل، گروه پنجم به فهم راز و رمزهای مسئولیتهای اجتماعی، گروه ششم به دغدغههای هدایت و امامت. مخاطب این مجموعه کتابها از گروه سوم به بعد هستند و به نوعی با واسطه همه افراد مخاطب آن هستند.
بنا بر این گزارش، کتابهای ملکوت ذکر (سورههای اعراف، ص، مریم)، دینداری هنرمندانه (سورهها طه، مؤمنون، عنکبوت، روم، سجده، لقمان)، زندگی توحیدی (یوسف، هود، یونس)، قرائت و قیام (سورههای کهف و اسراء) کتابهایی هستند که پیش از این به چاپ رسیده بودند.
یادآور میشود، مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت (ع) دانشگاه تهران به منظور ترویج فرهنگ تدبر در قرآن، آموزش روشهای آن و همچنینی انجام پژوهشهای مبتنی بر قرآن و عترت (ع)، در حوزههای مختلف راهاندازی شده است. علاقهمندان برای تهیه این کتب میتوانند با شمارههای 88536795-021 و 09102480247 تماس بگیرند.