به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»؛ این خودروساز ژاپنی اعلام کرد این چهارمین فراخوان از سال 2013 بوده و برای حل مشکل حسگرهای خودرو در شناسایی درست سرنشینان بزرگسال در صندلی جلو انجام میگیرد.
سیستم طبقه بندی سرنشینان خودرو ممکن است به اشتباه سرنشینان صندلی جلو را به عنوان کودک شناسایی کند یا اینکه صندلی را خالی تشخیص دهد در نتیجه در صورت وقوع تصادف ممکن است ایربگها به کار نیافتند. نیسان تاکنون گزارش سه مورد مصدومیت مربوط به مشکل مذکور دریافت کرده است.
فراخوان جدید شامل خودروهای مدل 2013 تا 2017 آلتیما، لیف، ماکسیما، مورانو، پت فایندر، سنترا، روگ، ان وی 200، ان وی تکسی، اینفینیتی جی ایکس35/کیو ایکس 60 و کیو 50 است. همچنین شامل مدل سال 2015 و 2016 شورولت سیتی اکسپرس است که نیسان برای جنرال موتورز تولید کرده است.
حدود 3.2 میلیون دستگاه از خودروهای تحت فراخوان در آمریکا هستند.
سخنگوی نیسان در بیانیه ای اعلام کرد اصلاح برنامه ریزی شده در خودروهای تحت فراخوان متفاوت بوده و در بعضی شامل برنامه ریزی مجدد نرم افزار و در بعضی شامل تعویض قطعات است.
طبق اعلام نیسان، 622 هزار و 110 دستگاه سنترا که بخشی از فراخوان روز جمعه هستند مشمول فراخوان دیگری برای کمربند ایمنی سرنشین جلوی خودرو خواهند بود.
بر اساس گزارش رویترز، سازمان ملی ایمنی ترافیک آزادراه آمریکا در اوت سال 2015 پس از بازبینی 1271 مورد شکایت و تقاضای استفاده از گارانتی، تحقیقات درباره مشکل ایربگهای خودروهای نیسان را گسترش داد تا معلوم شود آیا در فراخوان قبلی نیسان این مشکل به درستی حل شده بود یا خیر.
این خودروساز در سالهای اخیر برای مشکل سیستم طبقه بندی سرنشینان خودرو چند بار در آمریکا فراخوان داده است و در سال 2014 برای 990 هزار خودرو در این کشور فراخوان داد تا مشکل مذکور را رفع کند. همچنین در اکتبر سال 2015 در ارتباط با همین مشکل برای 920 دستگاه خودرو در آمریکا فراخوان داد.