به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، پورمحمدی در مراسم نوسازی ۴۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده، اظهار کرد: تا پایان سال طرح نوسازی وانتهای فرسوده آغاز شده به گونهای که مقدمات جایگزینی ۱۵ هزار وانت فرسوده فراهم شده است.
وی با بیان اینکه به ازای نوسازی هر دستگاه تاکسی فرسوده ۲۰ میلیون تومان وام اختصاص داده شده است، خاطر نشان کرد: دولت نیز به ازای نوسازی هر تاکسی فرسوده پنج میلیون تومان کمک کرده است.
معاون توسعه امور تولیدی سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: تعداد کل تاکسیهای فرسوده در کشور در سال گذشته ۹۰ هزار دستگاه بوده که نوسازی همه آنها در دستور کار قرار گرفته است.
پورمحمدی ادامه داد: ۸۵ درصد آلایندگی شهر تهران ناشی از آلایندههای متحرک است که سهم تاکسیها از این میزان نیز ۱۵ درصد است به گونهای که هر تاکسی فرسوده بهطور متوسط یک تن آلاینده تولید میکند.
وی اظهار کرد: این در حالی است که با جایگزینی تاکسیهای فرسوده آلایندگی آنها تا ۸۰ درصد کاهش مییابد و همچنین با نوسازی هر تاکسی فرسوده ۳۰۰۰ لیتر در مصرف سوخت صرفهجویی میشود.
معاون توسعه امور تولیدی سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در یک سال گذشته ۱۰ هزار تاکسی در شهر تهران نوسازی شده است، خاطر نشان کرد: این موضوع کاهش ۱۰ هزار تنی آلایندهها در شهر تهران را به دنبال داشته است.