به گزارش گروه اقتصادی مجازی خبرگزاری دانشجو، فرزاد خلفی در نشست شورای اطلاع رسانی روابط عمومی های صنعت و معدن استان یزد با اشاره به اینکه روابط عمومی باید با بن بست شکنی در مرحله نخست ارتباطات درون سازمانی را تقویت کرده و سپس تصویر جامعه از مجموعه خود را اصلاح کند در عین حال باید فرهنگ شفاف سازی و عذر پذیری را در سازمان و میان مدیران تقویت کند گفت: دولت دکتر روحانی مظلوم تر از هر دولتی حتی دولت اصلاحات است ،روابط عمومی ها باید با رصد و تحلیل عملکردها و تهیه آمار مقایسه ای ، پاسخی منطقی ، متکی بر استدلال و نیز اقناعی به مردم بدهند.
وی برای نمونه به وجود هجمه های زیاد به وضعیت تولید کارخانه های خودروسازی داخلی در چند سال اخیر اشاره کرد و با بیان اینکه شاهد رشد 40 درصدی این بخش در دولت تدبیر و امید و نیز صادرات تولیدات داخلی هستیم تصریح کرد: برای نخستین بار در این دولت تراز تجاری کشور مثبت شده و بعد از برجام هشت و نیم میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در ایران انجام شده است و همه این موفقیت ها باید به صورت مقایسه ای و تحلیلی از سوی روابط عمومی ها و رسانه ها به اطلاع مردم برسد.
خلفی با تاکید بر اینکه امروز انحصار صدا و سیما شکسته شده و شبکه های مجازی مرکز ثقل و توجه مردم شده و روابط عمومی ها باید با تولید پیام های مختصر ، مفید ، اقناعی ، مقایسه ای و متکی بر آمار و ارقام وارد این فضا شده و به نوعی دردهای مردم را پاسخ دهند افزود: خیلی از هجمه ها علیه دولت بی انصافی بوده است ، روابط عمومی ها باید به هر صورت ممکن واقعیت را به اطلاع مردم رسانده و با نگاه حمایتی به تولید داخلی و ترویج کالای ایرانی به ثبات و امنیت شغلی و گسترش رفاه و خدمات جامعه ایرانی کمک کنند.
هجمه مدیر روابط عمومی وزارت صنعت به صدا و سیما در حالی است که رسانه ملی از آغاز به کار این دولت تا کنون هر هفته به مدیران و وزرای دولت تریبون یک طرفه بدون حضور منتقدان داده تا به تبلیغ فعالیتهای دولت یازدهم بپردازند. همچنین اخیراً درپی تشدید انتقادها از عملکرد اقتصادی دولت در شبکه های اجتماعی ، نوبخت سخنگوی دولت خبر داد که دستور معاون اول رییس جمهور برای برخورد با شایعه پراکنی ها علیه دولت در کانال های تلگرامی در حال پیگیری است.