دقایقی پیش با حضور علی عسگری رئیس رسانه ملی مراسم افتتاح رسمی شبکه تلویزیونی ایران کالا آغاز شد.
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، شبکه ایران کالا با حضور رئیس رسانه ملی دقایقی پیش فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.
این شبکه در تاریخ ۴ اسفندماه ۱۳۹۵ در مراسمی با حضور احمد شهریاری (معاون منابع مالی و سرمایه انسانی سازمان صداوسیما) و اردشیر زابلی زاده (مدیریت شبکه)، پخش آزمایشی خود را آغاز نمود و اکنون پس از یک سال حمایت رسانهای از تولید ملی، رسماً افتتاح خواهد شد.
شبکه تلویزیونی «ایران کالا» با حضور رئیس رسانه ملی، مسئولان بلند پایه دولتی، بازرگانان و کارآفرینان برگزیده کشوری، مسئولان ارشد اصناف، ورزشکاران برگزیده و هنرمندان پیشکسوت در مراسمی در مرکز همایشهای صداوسیما در حال برگزاری است.
در حاشیه این مراسم نیز نمایشگاه جنبی با حضور نمایندگان معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه، مرکز توسعه تجارت، ستاد اقتصاد مقاومتی، سازمان صنایع کوچک، بنیاد ملی نخبگان، سازمان فنی و حرفهای برگزار میشود. در این نمایشگاه، دستاوردهای گروههای مختلف علمی، صنعتی و خدماتی در معرض بازدید قرار خواهد گرفت.
شبکه تلویزیونی ایران کالا طی ۱۲ ماه گذشته به منظور حمایت از تولید و خدمات ایرانی، جذب حداکثری مخاطبان و دستیابی به اهداف و مأموریتهای تعیین شده، برنامههای متنوعی در قالبهای مستند، ترکیبی، پویانمایی و اطلاع رسانی تولید کرده است.
در یکسال گذشته برنامههای این شبکه به صورت ۱۶ ساعت در روز، از ساعت ۷ لغایت ۲۳ در حال پخش بوده و علاوهبر دریافت برروی کانال ۲۸ گیرندههای دیجیتال، از طریق ماهوارههای بدر (فرکانس ۱۱۸۸۱، عمودی، SR ۲۷۵۰۰) و اینتل ست ۹۰۲ (فرکانس ۱۱۵۵۵، افقی، SR ۳۰۰۰۰) نیز قابل دریافت است.
از مهمترین برنامههای در حال پخش شبکه میتوان به «خبرآگهی»، «بارکد» و «پایش پلاس» اشاره کرد.