کارزار بینالمللی «عاشورا» متشکل است از فعالان فرهنگی، جوانان دغدغهمند ایرانی و نیز شیعیان و مسلمانان عراقی، لبنانی، ترک و ... ساکن اروپا و مبلغان خط و مشى حسینى است که به منظور نشان دادن چهره حقیقى اسلام به ترویج فرهنگ حسینى(ع) گرد هم آمدهاند.
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هرساله اعضاى کارزار اجتماعی (Campaign) عاشورا (Ashura) که متشکل از دانشجویان و اعضای انجمن اسلامی اروپا و دیگر شیعیان ایرانی، ترک، لبنانی و ...میباشد، با هدف احیای فرهنگ حسینی (ع) در روز عاشورا، به صورت گسترده به معرفى امام حسین علیه السلام در کشورهای اروپایی میپردازند.
هدف اصلی از اجرای این طرح، معرفی امام حسین علیه السلام به افراد غیر مسلمان به منظور ترویج و احیای فرهنگ حسینى و زدودن تصویر اسلام ستیزانه و خشونت آمیز از باور غیر مسلمانان در پیرامون دستههای عزادارى روز عاشورا است.
امسال نیز همچون چند سال اخیر، این حرکت توسط این پویش در سطح گستردهتر با توزیع آب معدنى، شاخه هاى گل رز و بروشورهاى معرفى امام حسین (ع) در شهرهاى مختلفى از جمله شهر لندن، ادینبرو و بیرمنگام انگستان، رم، تورین و میلان ایتالیا، لاهه هلند، اخن، برلین و برگن آلمان، برگزار شد.
کارزار بین المللی «عاشورا» متشکل است از فعالان فرهنگی و جوانان دغدغهمند هموطن ایرانی و نیز شیعیان و مسلمانان عراقی، لبنانی، ترک و ... ساکن اروپا و مبلغین خط و مشى حسینى که به منظور نشان دادن چهره حقیقى اسلام به ترویج فرهنگ حسینى (ع) گرد هم آمده اند.
این گروه هرساله در روز دهم محرم (عاشورا) در اقدامی منظم و برنامه ریزی شده پویشی را تحت عنوان عاشورا (Ashura) برگزار میکنند. این کمپین هرساله در کشورهای انگلستان، ایتالیا، آلمان، نروژ، و هلند به صورت گسترده برگزار میشود و مسئولین آن در تلاشند با همکاری سایر شیعیان و عاشقان حسینی در سایر کشورها نیز امکان مشارکت در این کمپین فراهم گردد.
از جمله ابتکارات این پویش به همراه داشتن پرچمها و شالهایى با شعار «آیا در مصاف با بی عدالتی، به ما میپیوندی؟» بود که به زبانهای همان کشور ترجمه شده و به همراه برشورهایى حاوى اطلاعاتى در خصوص زندگى امام حسین (ع) و حماسه عاشورا، به توزیع آب معدنى که نمادى بر تشنگى امام حسین (ع) و یارانش است و همچنین شاخههاى گل رز، که نمادى بر اتحاد و دوستى است، پرداختند.
جهت انسجام دهی بیشتر و هدفگذاری بهتر، اعضای این گروه تصمیم گرفتند که این حرکت در قالب یک سازمان مردم نهاد (NGO) به فعالیت خود ادامه دهد. سازمانهای مردم نهاد بین المللی زیادی در راستای معرفی هرچه بهتر عاشورا در جهان شکل گرفته که چند نمونه از آن بدلیل تلاش بسیار و انسجام کاری فراگیرتر شده اند. مانند Who is Hussain و پویش روز دهم (۱۰th Day)؛ لذا پیشنهاد اعضای این گروه این بوده که فعالیت این گروه با سازوکار و هدفگذاریهایی که مکمل دیگر نمونههای بین المللی است در سطح بین المللی شکل بگیرد، بصورت یک سازمان مردم نهاد بین المللی.
علاقهمندان میتوانند جهت اطلاع بیشتر و نیز ارتباط و همکاری با این سازمان به وبسایت ان به نشانی www.ashuraa.com مراجعه کنند.
این گروه امسال نیز در راهپیمایی روز عاشورا در شهر لندن حضور فعال داشت.