به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، «محمد اخلاقی» افزود: در راستای وظیفه حاکمیتی شرکت ملی پست برای صیانت از سلامت مشتریان، تمام باجههای پستی مانند کف زمین، باجههای قبول مرسولات و کانترهایی که در مراکز وجود دارند روزی دو نوبت با محصولاتی که وزارت بهداشت برای این کار معرفی کرده است، گندزدایی میشوند.
در ورودی ساختمانهای پست مواد ضدعفونی کننده تعبیه شده تا افراد پس از ضدعفونی کردن دستهای شان میزان آلودگی را به حداقل برسانند. ضمن این که مرسولات وارده به کشور بر اساس برنامهای که تدوین شده برای ۴۸ ساعت وارد انبار قرنطینه و سپس وارد چرخه توزیع میشوند.
مدیر کل دفتر مدیریت کیفیت و امور مشتریان گفت: از همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا برای جلوگیری از انتشار این ویروس در حوزههای مختلف چند بحث را به شکل همزمان پیش بردیم. در گام اول، شرکت ملی پست ستاد مدیریت بحران مقابله با کرونا را با حضور هیات مدیره شرکت ملی پست فعال کرد و به این واسطه تصمیمات اولیه که نیاز بود خارج از فرآیندهای قانونی و ضوابط فعلی که در شرکت ملی پست وجود دارد، اتخاذ شود را مورد بررسی قرار دادیم و این کار به تصمیمگیری سریع و عکس العمل مناسب در شرایط مختلف کمک کرد.
وی اشاره کرد: بر اساس مصوبات این ستاد، اولین گام انجام تبلیغات پیشگیرانه بود که با چاپ پوستر و انتشار اخبار در شبکه های مجازی آغاز شد. ناوگان کامیونهای پستی که بستهها را جا به جا می کنند و احتمال می رود ویروس به شکلی به جداره آنها منتقل شود را روزی دو نوبت ویروس زدایی می کنیم خصوصا آن کامیون هایی که از فرودگاه امام خمینی (ره) پستهای خارجی را حمل می کنند.
شرکت ملی پست تنها به حقوق مشتریان توجه نکرده و برای صیانت از همکاران خود نیز دستورالعملهای زیادی را مدنظر قرار داده است. اخلاقی در اینباره گفت: نوع خدمت رسانی همکاران پستی، مشابه افرادی است که این روزها در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا انجام وظیفه می کنند. برای این افراد تمام بسترهای محافظتی را در نظر گرفتیم تا بتوانند در سلامت کامل به کارشان ادامه دهند.
او با بیان این که شرکت ملی پست با حذف سیستم حضور غیاب با اثر انگشت، امضای دیجیتال زمان تحویل کالا و برگزاری همایش و سمینارها را حذف کرده است، افزود: به تمام مراکز ابلاغ کردیم هر کدام از همکاران که دارای علایم مشکوک هستند در مراکز پستی حضور پیدا نکنند و به آن ها مرخصی بدهند. برای بالا بردن روحیه و کم کردن بار روانی با کمک وزارت بهداشت پزشکان و کارشناسان متبحر در حوزه مقابله با کرونا نیز در واحدهای پستی مستقر شدند.
وی خاطرنشان کرد: از آن جا که دولت، تکلیف کرده تا مردم حتی برای خرید از خانه بیرون نیایند باید حلقه مفقوده بین فروشگاه های فیزیکی و مشتریان پر می شد. این کار توسط شرکت ملی پست انجام شد. مجموعه شرکت ملی پست به واسطه وظیفه حاکمیتی خود بسته ها را دریافت و پس از آماده سازی آن را رهسپار توزیع میکند.
او با تاکید بر این که مراکز پستی در شرایط بحران تعطیلی ناپدذیر هستند، افزود: کار مراکز پستی نسبت به قبل افزایش پیدا کرده و در شیفتهای ۲۴ ساعته برای خدمترسانی آماده هستیم. تمام واحدهای پستی در ایام تعطیلی کشیک فعال هستند.