رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت: ناآشنایی استارتاپها و شرکتهای دانش بنیان نوپا با فنون بازاریابی مشکلاتی برای آنان ایجاد میکند که در مذاکره با اتاق بازرگانی استان، تلاش میکنیم این مشکلات را کم کنیم.
مهدی غفاری، رئیس پارک علم و فناوری گلستان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به مشکلات داخلی شرکتها دانش بنیان در عرضه محصولات خود به بازار اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات شرکت ها، بحثهای تأمین مالی است که با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی بخش قابل توجهی از این مشکلات برطرف شده است.
غفاری با اشاره به شکل گیری صندوقهای پژوهش و فناوری در استانها گفت: این صندوق در استان گلستان توانسته از شرکتها و استارتاپهای جدید و نوپا حمایت کند.
رئیس پارک علم و فناوری گلستان با اشاره به تضامین بانکی مورد نیاز شرکتهای نوپا گفت: معمولا شرکتهایی که تازه کار خود را شروع کرده اند برای تأمین ضمانتهای بانکی با مشکل مواجه میشوند که صندوقهای نوآوری و شکوفایی تلاش میکنند این مشکلات را حل کنند.
وی با بیان اینکه سرمایه در گردش این شرکتها معمولا کم است، گفت: شرکتهایی داریم که کوچک هستند و سرمایه در گردش کمی دارند و همین باعث بروز مشکلاتی برای انان میشود.
غفاری ادامه داد: شرکتی در پارک علم و فناوری گلستان مشغول به کار است که سنسورهای مونوکسید کربن تولید میکند و اولین شرکت در کشور است که توانسته به استاندارد ملی برسد. اما این شرکت برای اینکه بتواند محصولات خود را بیشتر تولید کند، با مشکل سرمایه در گردش مواجه است که تلاش میکنیم با استفاه از امکانات صندوق نوآوری این مشکلات را کاهش دهیم.
وی به مساله بازاریابی نیز اشاره کرد و گفت: برخی از شرکتها به بحث بازاریابی به صورت حرفهای پرداختند و مشاور بازاریاب دارند و این زمینه موفق هم شدند.
رئیس پارک علم و فناوری گلستان افزود: شرکتهای کوچک و استارتاپها که کار خود را تازه شروع کرده اند، در مسائل اقتصادی و بازاریابی تجربه کافی ندارند و ورود به بازار با مشکل مواجه میشوند. این مشکلات در قیمت گذاریها و تبلیغات بروز میکند.
وی با بیان اینکه بازاریابی یکی از مشکلات جدی شرکتهای دانش بنیان است، گفت: تلاش میکنیم با همکاری اتاق بازرگانی، متخصصان بازرگانی و فعالان این حوزه ارتباط برقرار کنیم تا به شرکتهای مستقر در پارک مشاوره دهند و راهنمایی شان کنند.