نماینده منتخب حوزه چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند گفت: در سیستان و بلوچستان دانش آموزان غالبا به اینترنت متصل نیستند تا بتوانند دروس خود را فرابگیرند و باید تجدید نظری در مورد زمان امتحانات صورت بگیرد.
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، معین الدین سعیدی، نماینده منتخب حوزه چابهار نیکشهر کنارک و قصرقند در گفتگوی اینستاگرامی با عمرانی، دبیر جنبش احمدی روشن استان سیستان و بلوچستان در خصوص وضعیت نامناسب آموزش در استان گفت: درد بزرگ استان سیستان و بلوچستان، آموزش است که این معیار چه کمی و چه کیفی در وضعیت اسفباری قرار دارد.
سعیدی در ادامه گفت: حتی شاخص آموزش در خود استان نیز تفاوتهای فاحشی دارد و اوضاع جنوب استان به مراتب بدتر از باقی نقاط است. این تفاوت و جایگاه بهتر چابهار به دلیل ساخت مدارس غیرانتفاعی در آنجاست که مقداری شرایط را برای این شهرستان بهتر کرده است.
نماینده منتخب مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: متاسفانه تعداد معلمین در استان بسیار پایینتر از میزان دانش آموزان است و طرح خرید خدمت، خود معضلی بزرگ در برابر رشد درسی دانش آموزان شده است. آمار دانش آموزانی که ترک تحصیل کرده و بازمانده از درس هستند به شدت بالاست و کمترین قبولی دانشگاههای دولتی نیز از آن سیستان و بلوچستان است.
وی تاکید کرد: زمانی که به یکی از مدارس منطقه دشتیاری مراجعه کردم متوجه بی کیفیت بودن آموزش در جنوب استان سیستان و بلوچستان به معنای واقعی شدم. از میان دانش آموزان کلاس پنجم دبستان این مدرسه حتی یک نفر جدول ضرب را نمیدانست و توان ضرب کمترین اعداد را نداشت.
سعیدی خاطرنشان کرد: نسخهای که در تهران برای آموزش میپیچند در سیستان کاربردی ندارند. برای مثال بحث نمره توصیفی شاید در استانهایی که پایه آموزشی قوی باشد کارساز باشد، اما در این منطقه به دلیل ضعیف بودن پایه درسی دانش آموزان اصلا روش مناسبی نیست.
این شخص مسئول افزود: در زمینه آموزش مجازی، دانش آموزان استانهایی مثل خراسان رضوی، اصفهان و تهران مشکلی برای دسترسی به معلم خود ندارند، اما در اینجا دانش آموزان غالبا به اینترنت متصل نیستند تا بتوانند دروس خود را فرابگیرند. اگر به این سبک و سیاق جلو برود یا زمان امتحانات باید به تاخیر بیفتد و یا باید سرفصل امتحانات تا جایی باشد که دانش آموزان در کلاس درس آن را خوانده اند که این انتظار و توقع مردم از مسئولین است.