معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یزد با اشاره به برگزاری نشستی بین دانشجومعلمان یزدی و منتخبین مجلس یازدهم استان یزد گفت: انتظار ما از مجلس جدید این است که نگاه ویژهای به آموزش و پرورش داشته باشند.
محمدامین پورقیومی اردکانی، معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یزد در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: جایگاه بنیادین آموزش و پرورش بر کسی نباید پوشیده بماند! حفظ انقلاب و دستاوردهای آن منوط به پاسداری از آموزش و پرورش و حل و فصل کردن مسائل مربوط به آن است. انتظار ما از مجلس جدید و وکلای مردم آن است همچون مقام معظم رهبری نگاه ویژهای به آموزش و پرورش داشته باشند.
پورقیومی عنوان کرد: با منتخبین مردم شریف استان یزد حضوری یا تلفنی اتمام حجت کرده ایم که مسائل آموزش و پرورش و شالوده آن، دانشگاه ماموریت محور فرهنگیان را جدی گرفته و برای حل و فصل کردن آنها اهتمام کافی را داشته باشند.
این فعال دانشجویی با اشاره به موضوعاتی که در این گفتگوها مطرح شد گفت: نظارت بر اجرای صحیح و کامل طرح رتبه بندی معلمان مطابق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اجرای تمام و کمال سند تحول بنیادین، قلب تپندهی آموزش و پرورش، لغو اعمال محدودیت مدرک دوم تحصیلی برای فرهنگیان معزز، مسئله خرید خدمات آموزشی و معلمان خرید خدمات و بستههای حمایتی و حق التدریس، لزوم توجه و حمایتهای بیش از پیش مجلس به دانشگاه خطیر و ماموریت محور فرهنگیان و نیز الزام دستگاههای اجرایی و دولتی به اجرایی کردن حمایت ها، تخصیص بودجههای عمرانی_فرهنگی به مقدار لازم و کافی به دانشگاههای فرهنگیان سراسر کشور و لغو تبعیض میان دانشجو معلمان و دیگر دانشجویان دانشگاههای دولتی، آزاد، پیام نور و حتی بورسیهای با تخصیص سرانهی غذایی و رفاهی مصوب وزارت علوم به دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، وضعیت بحرانی و نیاز به توجه ویژهی اغلب پردیسهای دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور، نظیر ضعف در ارائه امکانات رفاهی، محدودیت در فضای آموشی من جمله عناوین صحبتهای اخیر با منتخبین مردم در مجلس شورای اسلامی بود.
وی گفت: این موضوعات از مطالبات به حق جامعه فرهنگی و دانشجو معلمان دغدغهمند بوده و انتظار ما از مجلس آینده آن است که بدون هیچ ملاحظهی سیاسی وجناحی و با جدیت مسائل بنیادین آموزش و پرورش ودانشگاه ماموریت محورفرهنگیان را دنبال کرده و آنها را حل و فصل کند.