یک مدیر هنری با اشاره به این که در سالهای اخیر موسیقی خوب کمتر تولید میشود، گفت: آثار ضعیف هنری – هنرنما – باعث میشوند تا ذائقه شنیداری مردم تنزل پیدا کند.
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، برنامه ارغنون با موضوع بررسی اشتیاق به موسیقی و اهمیت موسیقی دستگاهی ایران، با حضور دکتر امیر عبدالحسینی (پژوهشگر، مدرس هنر و معاون سابق فرهنگی و هنری شهرداری تهران) از شبکه رادیویی گفتگو روی آنتن رفت.
امیر عبدالحسینی در برنامه «ارغنون» گفت: در حالت کلی هنر برای مردم خلق میشود.
وی افزود: یک نقاش با تولید یک اثر به دنبال دیده شده – اثر – است.
این پژوهشگر هنر با اشاره به این که نوازنده با هدف شنیده شدن مینوازد، عنوان کرد: بازخورد و واکنش مخاطب به هنرمند باعث میشود تا تولیدکننده به تولید اثرهای بعدی ترغیب شود.
وی با اشاره به فعالیت هنرمندنماها در عرصهی هنر، توضیح داد: با توسعهی فضای ارائه هنر در کشور، بسیاری از هنرمندنماها عرصهی فعالیت جدیدی را پیدا کردهاند.
امیر عبدالحسینی افزود: هنرمندنما کسی است که در کنار برخورداری از دانش و تکنیکِ تولید، بویی از هنر و خلاقیت و زیبایی شناسی نبرده است.
وی با اشاره به این که در اکثر مواقع ذائقه مردم تحت تاثیر هنرنماها قرار میگیرد، اظهار داشت: مردم در ازدحام آثار بد هنری، توانایی انتخاب آثار خوب را از دست میدهند.
معاون سابق فرهنگی و هنری شهرداری تهران ادامه داد: مخاطبِ تربیت نشده فرق میان هنر و هنرنما را تشخیص نمیدهند.
وی افزود: آثار ضعیف هنری - هنرنما - باعث میشوند تا ذائقه شنیداری مردم تنزل پیدا کند.
امیر عبدالحسینی با اشاره به این که آثار هنری باید پیام و مفهوم منتقل کنند، تصریح کرد: یک اثر هنری باید در عین انتقال پیام، از نظر زیبایی شناسی در قالب یک اثر خوب جای بگیرد.
وی با اشاره به این که موسیقی هنری ناب و شریف است، عنوان کرد: موسیقی با قرارگیری در کنار کلام، واژهها را تزئین میکند و به مخاطب را به سمت دقت بیشتر به شعر و کلام هدایت میکند.
این مدیر هنری ادامه داد: متاسفانه تولیدکنندگان موسیقی تحت تاثیر بازار فعلی موسیقی به کلام و شعر و خواننده بیش از آهنگساز و نوازنده توجه میکنند و این امر باعث شده تا بنمایههای موسیقی کمتر در اولویت قرار بگیرند.
وی با اشاره به این که در سالهای اخیر موسیقی خوب کمتر تولید میشود، تاکید داشت: موسیقی ناب بر مبنای نوآوری و خلاقیت و زیبایی شناسی تولید میشود.