به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه رونمایی از اکیپهای مرکز فوریت ۱۹۷ و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پلیس همواره سعی داشته است به عنوان یک سازمان پاسخگو باشد گفت: راه اندازی مرکز ۱۹۷ برای پاسخگویی و با هدف دریافت شکایت، انتقادات و پیشنهادات مردم بوده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه فرمانده کل فراجا موضوع پاسخگویی را بیان کرد فرماندهی تهران بزرگ اقدام به راه اندازی مرکز فوریت ۱۹۷ کرده است.
محمدیان گفت: اگر شهروندان از پلیس انتقاد و شکایتی داشته باشند و نیاز دارند که نیروهای مرکز فوریت پلیس برای رسیدگی به شکایت در محل حضور داشته باشند میتوانند آنرا به مرکز ۱۹۷ اعلام کنند.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: جایی که پلیس خلاف قانون و نظر شهروندان عمل کنند مرکز ۱۹۷ آماده پاسخگویی است و در چهارچوب مقررات نسبت به توضیح از پلیس اقدام میکند.
وی با بیان اینکه این تیمها بر اساس سرکلانتری ها تقسیم شدهاند و ۲۴ ساعته فعال هستند گفت: اگر عملکرد پلیس خلاف قانون باشد در ۴چوب قانون مأموران ۱۹۷ در محل حاضر میشوند در گذشته این کار تلفنی انجام میشد اما برای پاسخگویی به لحظه مأموران از امروز در لحظه و در محل حاضر میشوند.
محمدیان تصریح کرد: به ازای هر سرکلانتری یک تیم مرکز فوریت ۱۹۷ وجود دارد.