به گزارش گروه استانها خبرگزاری دانشجو، جواد شعبانزاده در حاشیه سومین روز از نمایشگاه تخصصی و بین المللی کفش قم، بیان داشت: این نمایشگاه بصورت تخصصی در حال برگزاری است و ۹۰ درصد افرادی که از این نمایشگاه بازدید کردند جزو فعالان تخصصی این صنعت هستند.
رییس انجمن صنفی کفش استان قم اضافه کرد: برگزاری چنین نمایشگاههای نقطه عطفی در اتصال نخبگان و فعالان حوزه کفش به یک دیگر است و یکی از ویژگیهای بارز این نمایشگاه حضور پررنگ مراکز علمی و آکادمیک است.
وی با اشاره به امضای تفاهم نامه "برندینگ کفش قم" در دانشگاه قم، خاطرنشان کرد: این قبیل از اقدامات بسترسازی برای علمی کردن بیشتر صنعت کفش با ورود نسل جوان به این عرصه هستیم.
شعبانزاده یادآور شد: یکی از رسالتهای انجمن کفش، برندینگ کفش ایران در عرصه ملی و بین المللی است؛ هم اینک توانمندی ایران در تولید کفش مورد پذیرش فعالان جهانی قرار گرفته و هم اینک لازم است تا مساله برندینگ صنعت کفش ایران بصورت جدی مورد توجه همگان باشد.
رییس ستاد هفتمین نمایشگاه تخصصی و بین المللی کفش قم با اشاره به ظرفیت صنعت کفش در حوزه مشاغل خانگی نیز گفت: سهم اشتغال صنعت کفش در کشور ۵۰۰ هزار نفر در ابعاد مختلف زنجیره تولید است که افزون بر ۷۰ درصد از آن در حوزه مشاغل خانگی است.
شعبانزاده با اشاره به فعال سازی کارگروه ویژه مشاغل خانگی در قم، ادامه داد: با الگوهای اجرا شده در حوزه طراحی و عملیاتی طی یک ماه آینده شاهد تولید انبوه در حوزه اشتغال خانگی در قم خواهیم بود.