به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سعید بیگی در این نشست با اشاره به وجود ظرفیتهای مشترک بین وزارت میراث فرهنگی و شرکت ساماندهی اظهار کرد: فضاهایی در گذرهای گردشگری یا بازارهای ثابت و موقت میتواند با هدف حمایت از صنایع دستی، حمایت از هنرمندان و حذف واسطه گری در این حوزه در اختیار تولیدکنندگان صنایع دستی قرار بگیرد.
وی درباره اهمیت تعامل و توجه به ظرفیتهای کارآمد هر دو دستگاه گفت: مشاوره از شرکتهای مادر تخصصی میراث فرهنگی و صنایع دستی میتواند به ما کمک کند تا در تکمیل طرحهای توسعهای خود از جمله ساخت بازارها یا گذرهای گردشگری از نماهای ایرانی اسلامی برای جذب گردشگران بهره ببریم.
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر همچنین در ادامه بیان کرد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ظرفیتها و امکاناتی دارد که با همراهی ما در خصوص جذب سرمایهگذار و استفاده از ظرفیتهای قانونی میتواند به شکل بهتری در قالب بازارها یا گذرهای گردشگری ظهور و بروز کند.
وی در این خصوص تصریح کرد: طرح ابتدایی راهاندازی گذر گردشگری اقوام ایرانی یکی از این طرحهای بالقوه است که با مشارکت این وزارتخانه و شرکت ساماندهی قابل اجراست تا در یک گذر گردشگری با نمایش نمادهای استانها و اقوام، سوغات و صنایع دستی آن استانها به فروش برسد.