به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، رگولاتور ارشد حریم خصوصی اتحادیه اروپا شرکت لینکدین (زیرمجموعه مایکروسافت) را به دلیل تبلیغات هدفمند ۳۱۰ میلیون یورو (۳۳۵ میلیون دلار) جریمه کرده است.
کمیسیون حفاظت از داده ایرلند (DPC)، رگولاتور حریم خصوصی بسیاری از بزرگترین شرکتهای اینترنتی جهان است، زیرا دفتر آنها در اتحادیه اروپا در این کشور قرار دارد.
گراهام دویل معاون کمیسیونر DPC در بیانیهای در این باره گفت: پردازش اطلاعات خصوصی بدون مبتنای حقوقی متناسب نقض آشکار و جدی حق بنیادین فرد در بحث حفاظت از داده به شمار میرود.
مایکروسافت سال گذشته اعلام کرده بود انتظار میرود مسئولیت جریمه حدود ۴۲۵ میلیون دلاری که رگولاتور ایرلندی برای لینکدین تعیین میکند را قبول کند.