به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، انوشیروان محسنی بندپی در گفتوگویی اظهار داشت: هجدهمین دوره از نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران با حضور ۷۰۰ شرکت داخلی و خارجی برگزار شد.
وی افزود: فعالان گردشگری از کشورهای امارات، ترکیه، ماداگاسکار، تاجکستان، تایلند، ماداگاسکار، برزیل، اندونزی، قطر و روسیه با دو غرفه در نمایشگاه بینالمللی گردشگری تهران حضور داشتند. در این دوره، ۳۹۵ متر مربع زمین برای غرفههای خارجی اختصاص یافته است.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها از سرمایهگذاری در زمینه خودرو عبور کردند بهطوریکه میزان متوسط تبلیغات برای هر گردشگری در خارج، پنج دلار و در ایران ۲/۵ سنت است. امیدوارم از ظرفیت موجود در کشور نظیر سواحل زیبا، آثار کهن ذیقیمت، گردشگری سلامت که از ارزش نسبی برخوردارند و بارگاههای ملکوتی به عنوان انگیزهای برای افزایش گردشگری استفاده شود.
محسنی بندپی اظهار داشت: نباید از هوشمندسازی غافل شویم؛ یکی از مزیتهای این دوره از نمایشگاه گردشگری، استفاده از نرم افزارها بود که باید ارتقا یابند.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: برای رونق گردشگری و کارکرد آن برای همه اقشار جامعه، سفر ارزان قیمت در نظر گرفته شده است. در این راستا با سازمانهای بازنشستگی، بهزیستی و جامعه هتلداران توافقنامهای منعقد شده است تا افراد بتوانند با هزینه کمتر به سفر کنند.
محسنی بندپی افزود: هزار و ۴۷۰ هتل در کشور وجود دارد که ۱۴۳ هتل آن چهار تا پنج ستاره است. برای اینکه صاحبان هتلهای یک تا سه ستاره هزینه اقامت را افزایش ندهند، آنها را از پرداخت مالیات معاف کردیم.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشترین تصادفات در ۳۰ کیلومتری مبادی ورودی شهرها اتفاق میافتد، برای ایام نوروز و در جهت کاهش تصادف قبل از مبادی ورودی شهرها، نوروزگاههایی در نظر گرفته میشود تا رانندگان در این مکان توقف کنند.