کارگردان «میگرن» گفت: موضوع سردرد و خستگی و استرس حول زندگی انسانهای جامعه شکل میگیرد که همان طبیعت اجتماعی افراد است.
به گزارش خبرنگار فرهنگی «خبرگزاری داشنجو»، مانلی شجاعیفرد در نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «میگرن» که عصر امروز در سالن بصیرت مجتمع دانشجویی فرهنگی سیزده آبان برگزار شد، گفت: فیلم «میگرن» بیانگر تجربیات شخصی بنده در زمان آپارتماننشینی بود که آنها را دیدم و به فیلمنامه تبدیل کردم.
وی افزود: به دلیل فعالیت در کار داستان نویسی، ماجرای میگرن شکل گرفت و توسط جمعی از دوستان به فیلمنامه تبدیل شد.
کارگردان فیلم «میگرن» در خصوص نامگذاری فیلم پاسخ داد: ریشه نامگذاری «میگرن» بر اساس معنای آن که همان سردرد، نگرانی، افسردگی و خستگی می باشد، ایجاد شد و این فیلم برعکس تمام این عوامل، شکل گرفته است و همچنین برعکس، سردرد که همان دردسر میشود در فیلم به خوبی به آن اشاره شد.
شجاعیفرد ضمن انتقاد از زمان اکران فیلم خود توضیح داد: از آن دسته افرادی نبودم که راهنمای و مشاورهای در کنارم باشد و همچنین این فیلم جزو اولین کار سینمایی بنده است و کسی که فیلمی را میسازد، ذوق و شوق برای نمایش آن دارد، اما این خوشحالی را از من گرفتند.
وی ادامه داد: از زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر تا چند هفته گذشته، فیلم من در حالت تعلیق بوده و در خصوص اکران آن جواب درستی به من داده نمیشد و من احساس کردم که اولین فیلم من شانس اکران نخواهد داشت.
کارگردان «میگرن» اظهار کرد: در حال ساخت فیلم مستند با موضوع «تقابل زندگی شهری و روستایی» بودم که یکباره خبر اکران فیلم به من اعلام شد که حاصل تلاشهای آقای شایسته، مدیر موسسه هدایت فیلم بوده است.
شجاعیفرد ضمن ابراز گلایه از اعلام دیرهنگام برای اکران فیلم خاطرنشان کرد: ای کاش برای تبلیغات و اطلاعرسانی فیلم سینمایی «میگرن» زمان بیشتری را داشتم.
وی یادآور شد: فیلم «میگرن» بیانگر هیچ سیاهنمایی نیست و هیچ گونه خطکشی برای آن وجود نداشته است.
کارگردان فیلم «میگرن» با بیان اینکه داستان فیلم حول محور زندگی سه خانم است که روز را با خستگی سپری میکنند، بیان کرد: فیلم «میگرن» طبیعت اجتماعی افراد را در جامعه نشان میدهد.
شجاعیفرد هدف از نمایش هر سه عنصر خانم را تنهایی معرفی و اظهار کرد: اگر ما انسانها مراقب لحظات زندگیمان نباشیم، ممکن است تنها شویم.
وی نظم زندگی هنگامه قاضیانی در فیلم را بیانگر خستگی از بینظمی جامعه معرفی کرد و گفت: معتقدم که هیچ خستگی بیدلیل نیست و حجم خستگیهای کوچک باعث ایجاد خستگی اصلی میشود.
این کارگردان کشورمان ادامه داد: اگر زمان اکران فیلم از قبل به من اعلام میشد، سکانس راننده تاکسی تغییر میکرد و موضوع آن تعریف دیگری داشت.
شجاعیفرد به نقش پانتهآ بهرام اشاره کرد و گفت: ایشان نقش یک فرد سردرگم را به خوبی نمایش داد که علت مسافرت همسرش را نیز سردرگمی او نشان دادیم.
وی علت عدم حضور در برنامههای نقد این فیلم را نقد مغرضانه و نادرست منتقدان اعلام کرد.
کارگردان فیلم «میگرن» هدف ساخت این فیلم را عبور از خستگیهای جزئی در زندگی روزمره دانست.