رئیس پژوهشکده مبانی و مدلهای اقتصادی گفت: نباید با شعار تشکیل کابینه 70 میلیونی کابینهای تشکیل دهیم که 7 نفر هم در آن تصمیم گیر نیستند.
به گزارش خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، سید مهدی زریباف در آیین افتتاح سایت عیار که با هدف تبیین و مقایسه برنامه های نامزدهای ریاست جمهوری آغاز به کار کرده است، گفت: تجربه تاریخی ما نشان داده فردی که قصد کاندیداتوری در سطح بالایی چون ریاست جمهوری دارد، باید در سه سطح مختلف مورد بررسی قرار گیرد.
وی افزود: اولین سطح معرفتشناختی میباشد به این معنا که برای مثال صراحتا نظر خود را نسبت به اقتصاد لیبرالیستی مشخص کند.
رئیس پژوهشکده مبانی و مدلهای اقتصادی بیان کرد: نگاه استراتژیک وی نسبت به مسائل دومین شاخص است، باید بگوید برای رسیدن به چنین هدفی این مسیر را میخواهم بروم.
زریباف ادامه داد: سومین سطح بررسی مسائل عینی جامعه است که همه اینها باید با دو رویکرد نقدی و اثباتی صورت گیرد، یعنی هم باید قادر به نقد گذشته 35 ساله نظام باشد و هم راهکارهای اثباتی خویش را مطرح کند.
وی با اشاره به نمونه های دیگر گفت: کاندیدای ریاست جمهوری باید تحلیل مشخصی داشته باشد که ریشههای تورم که یکی از مسائل اصلی مردم می باشد از کجاست.
رئیس پژوهشکده مبانی و مدلهای اقتصادی گفت: باید مسائل را از صحبت های سیاسی به چالشهای علمی کشاند و از گفتوگوهای باندی و حزبی خارج کرد.
زریباف افزود: من چگونه میتوانم ادعا کنم برای مردم عدالت برقرار خواهم کرد وقتی مردم در صحنه فعالیتهایم نیستند، شعار دفاع از منافع اقشاری را بدهم که در صحنه تصمیمگیریهای من قرار ندارد.
وی تصریح کرد: نمی توان صحبت از تشکیل کابینه 70 میلیونی بکنیم ولی در عمل کابینهای تشکیل دهیم که هفت نفر هم در آن تصمیم گیر نیستند.