به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از خرم آباد، حسین مهرداد امروز در دومین دوره تربیت مدرس در دانشگاه علمی کاربردی لرستان ضمن تشریح شیوههای تدریس گفت: سئوال دانشجو پاداش تدریس استاد است؛ با این حال در کلاس درس باید سوال جاری باشد؛ در غیر این صورت استاد باید در روش تدریس خود تجدید نظر کند.
وی با بیان اینکه تدریس در نگاه نوین فعالیتی متعامل بین استاد، محتوا و دانشجوست، افزود: در این سیستم وظیفه استاد این است که به گونه ای طراحی کند که دانشجو به حد مطلوب رشد برسد.
عضو هیات علمی دانشگاه ازاد خرم آباد با اشاره به اینکه در سیستم سنتی معلم ارباب است و دانش آموز رعیت است، گفت: کار استاد این است که در سه سطح دانش، نگرش و مهارت در دانشجو تغییر ایجاد کند تا براساس هدف گذاری صورت گرفته دانشجو رشد کند.
مهرداد با اشاره به اینکه حیطه شناخت شامل سطوحی از قبیل دانش یا حفظیات، فراگیری یا توضیحات، کاربرد، تجزیه و تحلیل، ترکیب و قضاوت و داوری است، تصریح کرد: مدارس و دانشگاههای ما از تربیت دانش آموزان و دانشجویان خلاق ناتوان هستند چون از سطح دانش یا حفضیات به سطح ترکیب نرسیدهایم.
وی گفت: مرحله ترکیب همان مرحله خلاقیت است و این مرحله ای است که دانش آموزان تیزهوش و ژاپنی ها به آن رسیده اند.