به گزارش گروه اقتصادی "خبرگزاری دانشجو"، مهدی اصفهانی عصر امروز در همایش گرامیداشت روز ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان در استان کرمانشاه اظهار کرد: افزایش سهم بازار و جذب بازارهای جدید در گرو درک تغییرات هزاره چهارم است.
وی با مقایسه نگرشهای سنتی و نوین به مشتری، گفت: در نگرش نوین بازاریابی تولید زیاد دلیل بر سود بیشتر نیست و بازارداری و وفاداری مشتریان حرف اول را میزند.
قائم مقام سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان کشور بیان داشت: نگاه تولیدکنندگان امروز تغییر کرده و مشتری محور اصلی شده است.
اصفهانی با بیان اینکه سبد مشتری نخستین استراتژی بازار است، افزود: رضایتمندی مشتری رکن اصلی دستآوردهای بازاریابی است.
وی گفت: سه درصد مشتریان هیچگاه برنمیگردند، پنج درصد در اثر ارتباط با شرکتهای دیگر میروند، 9 درصد از مشتریان را رقبا جذب کرده، 14 درصد به دلیل نارضایتی بازنمیگردند، یکدرصد بر اثر مرگ برنمیگردند و 68 درصد از آنان بهدلیل بیتفاوتی مدیران برخورد سرد و نادرست آنها به خاطر عدم وجود نگاه مشتریمدارانه بازنمیگردند.
قائم مقام سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان کشور ادامه داد: تولید باید بر اساس خواست و تمایل مصرفکننده باشد.
اصفهانی با تأکید بر اینکه خدمات پس از فروش در دنیا حرف اول را میزند، تصریح کرد: در ایران این موضوع جایگاهی ندارد و اگر تولیدکنندگان به این موضوع بها دهند، مصرفکنندگان سراغ جنس خارجی نمیروند.
وی خاطرنشان کرد: ایران از گذشته برندساز بود و در برخی از کالاها برند اول جهانی است و باید آن را تدوام داد.
قائم مقام سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان کشور تولیدکنندگان را سرداران جبهه اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: هر ریالی که در ایران هزینه شود، یک گام کشور از فقر و فحشا دور میشود.
اصفهانی ادامه داد: دنیا بهسمت آیندهنگری در حرکت است و تمام بازاریابان و مدیران در حال رصد تحولات آینده هستند.