اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید
خوشخو، مسئول بسیج دانشجویی دانشکده فنی و حرفهای امیرکبیر اراک در گفتوگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو در مورد سند 2030 گفت: طبق اصل 77 قانون اساسی همه مصوبات دولت باید ابتدا به مجلس برود و در صورت تصویب توسط مجلس، اجرایی شود. اسلام برای حوزههای مختلف برنامه فرهنگی، تربیتی، علمی و غیره دارد چه الزامی دارد که ما از بیگانه خط بگیریم. خود کشور دارای اسناد بالادستی فرهنگی و تربیتی است و لزومی ندارد که اسناد مغایر با فرهنگ و شریعت ایران در کشور پیاده شود.
خوشخو در ادامه افزود: مورد بعدی تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی است این تربیت نیرو، ریشههای فرهنگی دارد و سند ۲۰۳ فعالیت خود را از سنین پایین و فرزندان کوچک شروع میکند، نفوذ بیگانهای که رهبری هم نسبت به آن بسیار موضع داشتهاند، این بود.
مسئول بسیج دانشجویی دانشکده فنی و حرفهای امیرکبیر اراک در ادامه گقت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی است چرا بعد از این همه مدت و مطالبه متعدد رهبری عملیاتی نشده است؟ به چه مناسبت یک مجموعه بین المللی که تحت نفوذ قدرتهای بزرگ است اجازه پیدا میکند که برای تعلیم و تربیت ایران تعیین تکلیف کند؟سوال من از دولت محترم این است که چرا یک دولتی در جمهوری اسلامی که شاکله اصلیش شرع و قانون اسلامی است، طرحهای یونسکو را پیاده میکند؟ مگر شعار ما نهشرقی نه غربی جمهوری اسلامی نیست؟
وی با اشاره به اینکه دشمن با اسم اسلام هیچ مشکلی ندارد، گفت: چیزی که دشمن با آن مشکل دارد محتوای اسلام و انقلاب اسلامی است و دنبال این است که اسلام را از قانون بگیرند، محتوا که عوض شد دیگر ظاهر اسلام برایشان مهم نیست دلیل مخالفت ما با سند ۲۰۳۰ تخریب فرهنگ اسلامی است اگر قرار بود دیکته کنند و ما اجرا کنیم چرا انقلاب کردیم؟ تساوی جنسیتی و آموزش حقوق بشر غربی یعنی چه؟ ما حقوق بشر غربی را حقوق بیبشر میدانیم ، چطور غرب نگران حقوق بشر در ایران هست اما در مقابل قتل عام کودکان یمنی در اثر وبا و گرسنگی با حمله عربستان و محاصره یمن سکوت کرده است؟
مسئول بسیج دانشجویی دانشکده فنی و حرفهای امیرکبیر اراک افزود مطابق این سند حذف فرهنگ ایثار و شهادت از کتب درسی، حذف فرهنگ خشونت طلبی عنوان شده است، این افراد با دشمن همنوا شدهاند، تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی به سمت زندگی غربی ذائقه مردم را به سمتی غیر از اسلام میبرد که برگرداندن آن بسیار سخت است، وقتی مبانی غربی شد خلاف فرهنگ اسلامی عمل میشود. قبحزدایی روابط دختر و پسر یا تفاوت قائل نشدن برای آموزش دختر و پسر را بدون هیچ تعارفی عدالت مینامند. همچنین در این نوع نگاه اگر پدری نگاهی خوف انگیز به فرزندش بکند بچه میتواند شکایت کند.
خوشخو افزود: در متعهد شوندگان این سند و دستگاههای اجرایی آن در بطن جامعه، نفوذ افکار و جریانات غیردینی مشاهده میشود. وقتی رئیس قوه مجریه میگوید من از ۲۰۳۰ دست برنمیدارم دوباره مثل برجام با الفاظ بازی میکنند اینطور نمیشود با قانون برخورد کرد باید برای همه مصوبات شاخص داشته باشیم آنهم اول شرع اسلام و قانون اساسی مبتنی بر شرع است، ما اولین انتقاد را از رهبری شنیدیم شورای انقلاب فرهنگی ما کجا بود که رهبری خودش راسا وارد کار شدند آیا متوجه هستند پیامدهای ۲۰۳۰تمام ارزش های اسلام را تخریب می کند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشکده فنی و حرفهای امیرکبیر اراک تصریح کرد: رسالت پیامبر اکرم(ص) برای اتمام مکارم اخلاق و تربیت انسان بوده است، حذف برخی آموزهها و قوانین اسلامی در کتب درسی به علت برابری جنسیتی عنوان میشود، سوال من این است که شماها که دروس حسین فهمیده خواندهاید یا با او هم عصر بودهاید امروز داوطلبانه ۲۰۳۰ امضاء میکنید پس نسلی که کاملا با این موارد غریب و بیگانه تربیت میشود چه وضعیتی خواهد داشت؟
وی در پایان گقت: البته کسانی که در غرب درس خواندهاند در کارهای خود از همان علوم استفاده میکنند، باید توجه داشت که مطلق علوم غرب مفید فایده نیست ما این را در نظام تربیتی و خانواده غرب آشکارا میتوانیم مشاده کنیم؛ لذا آموزشهایی که برخی مسئولان در غرب در حوزه تربیت و خانواده دیدهاند بسیار خطرناک و خانمان برانداز است همانطور که در کتاب سراب اصلاحات آمده است نویسنده به ۲۴۰ راهکار دشمن برای براندازی نرم نظام جمهوری اسلامی اشاره میکند و می گوید از این ۲۴۱۰ راهکار ۵۰ تای آن از سال ۷۶ تا ۸۴ پیاده سازی شده است.