به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از وزارت بهداشت، علیرضا مرندی، در هفتمین همایش مرجعیت علمی با عنوان «ادغام آموزش علوم پزشکی در نظام سلامت؛ دستاورد پرافتخار و تجلی مرجعیت علمی نظام جمهوری اسلامی ایران» اظهار داشت: هدف اصلی آموزش پزشکی ارتقای سلامت جامعه در همه ابعاد است.
مرندی با بیان اینکه سلامت چهار بعد روانی، اجتماعی، معنوی و جسمی دارد، افزود: یک فرد سالم هرچهار بعد را داراست، اما ما اغلب به بعد جسمی توجه میکنیم و سه بعدی دیگر به فراموشی سپرده شده است.
وی ضمن تاکید بر مبحث پیشگیری از بیماری ها، خاطرنشان کرد: امروزه، ۷۵ تا ۸۰ درصد بیماریها در مقوله بیماریهای غیرواگیر قرار دارند که پیشگیری از آنها الزامی است.
رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور گفت: امروزه در بسیاری از شاخصهای بهداشتی ارتقا پیدا کرده ایم و بیماریهای واگیردار که در گذشته بسیار شایع بود، به خوبی کنترل شده است.
وی ضمن تشریح تاریخچهای از شکل گیری شبکه بهداشت و ادغام آموزش پزشکی در نظام سلامت، بر جامع نگری و پاسخگویی در حوزه سلامت تاکید کرد و گفت: باید بیش از پیش روی سبک زندگی سالم اسلامی، جامع نگری و محیط زیست کار کنیم.
وزیر اسبق بهداشت، هدف اصلی ادغام آموزش علوم پزشکی در نظام سلامت را جامع نگری و آموزش هرچه بهتر و بیشتر متقاضیان رشتههای علوم پزشکی عنوان و تصریح کرد: اصلیترین پیام ادغام، پاسخگو بودن آموزش نسبت به نیازهای جامعه، تربیت کمّی و کیفی نیروی انسانی و ایجاد تنوع و تعادل بین ردههای ارائه دهنده خدمت، بود.
مرندی از مسئولان فعلی وزارت بهداشت در تعمیق هرچه بهتر و بیشتر مبحث ادغام و تکمیل و گسترش شبکه بهداشت در کشور، قدردانی کرد.