به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، حسن رحیم پور ازغدی روز گذشته در گردهمایی دانشجویان قرآنی دانشگاه های شرق کشور تصریح کرد: قرآن مخاطب خود را به خوبی میشناسد و با هر کسی برحسب خود شخص رفتار می کند؛ بطوریکه اگر کسی قرآن را موجودی مرده بپندارد در حقیقت خود را مرده پنداشته و یا اگر کسی از قرآن تنفر داشته باشد از خودش متنفر است؛ چراکه قرآن تجلی خالق هستی است.
وی افزود: تنها سندی که بین خدا و بشریت باقی مانده و هیچ تحریفی در آن رخ نداده قرآن است و روایات پیامبر و ائمه معصوم و حتی آیات قرآن به صراحت به این مهم توجه دارند و کفار که معتقد به نزول قرآن نیستند امروزه در خصوص معجزات آن کتاب نوشتهاند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی سبک زندگی قرآنی را براساس علم دانست و تصریح کرد: 115 بار کلمه دنیا و 115 بار کلمه آخرت در قرآن آمده است و این بدین معناست که که نگاه اسلام به دنیا و آخرت متعادل است، کلمه زن و مرد هر کدام 24 بار تکرار شده است که این به مفهوم تعادل در نگاه جنسیتی می باشد، کلمه ملائکه، شیطان و شیاطین هر کدام 80 بار در قرآن بیان شده است که این نشانگر این موضوع می باشد که دعوت به خیر و شر با هم در دنیا وجود دارد، واژه صلاح و فساد هر کدام 50 بار در قرآن ذکر شده است که این هم حاکی از اختیار انسان در پذیرفتن خیر و شر و یادآوری مسئولیت انسان است و در واقع همه این اعداد که از معجزات قرآن است درس هایی را در شیوه زندگی در حوزه های مختلف فردی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی می دهد.
ازغدی با بیان روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه یکی از نشانه های مومن این است که بیش از آنچه که می داند سخن نگوید، گفت: هر کسی هر آنچه می گوید و یا می نویسد باید نسبت به آن علم داشته باشد و اگر به این فرمایش امام معصوم عمل شود در سبک زندگی فرد، انقلاب بوجود میآید.
وی با اشاره به آیه 36 سوره اسراء خاطرنشان کرد: این آیه در سبک زندگی قرآنی می فرماید که هر جا علم و آگاهی است به همان اندازه مسئولیت نیز بوجود می آید و از طرفی علم با بی طرفی سازگار نیست و همچنین کل ظرفیت های بشر را باید الهی دانست؛ چرا که آگاهی ها در برابر خداوند مسئول است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: تمامی ساختارهای معنوی انسان هدفدار است؛ چراکه مسئولیت را برای او یک امر اتفاقی نمیتوان تعریف کرد.
ازغدی در خصوص افرادی که می گویند در قرآن تحریف بوجود آمده است، گفت: شیخ مفید می فرمایند کسانی که گفته اند تفسیر و معانی قرآن که مبین حقیقت تنزیل آن است و شان نزول آیات حذف شده و آیت تحریف در قرآن است، یک حرف نامربوطی است؛ چراکه تفسیر و شان نزول آیات قرآن توسط پیامبر اکرم (ص) بیان شده؛ ولی اصل قرآن که کلام خداست تحریفی در آن رخ نداده و به آیات آن افزوده و یا از آن کاسته نشده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: هر صفحه ای از قرآن را که باز کنید میبینید که این کتاب الهی در حوزه های سبک زندگی عملی، فردی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و اخلاق توصیه هایی را ذکر کرده است و لم محوری و آگاهی محوری یک سبک زندگی است که در قرآن به آن اشاره شده است.